נשיא האוניברסיטה תקף את הממשלה - הסטודנטים לא שתקו

נשיא אוניברסיטת תל אביב פרסם מכתב פתוח לסטודנטים בו הביע ביקורת חריפה על חברי הממשלה ואיים כי האוניברסיטה לא תעמוד מנגד במקרה שהממשלה לא תציית לבג"ץ. בתנועת הסטודנטים עקצו: "תודה על חופש המחשבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 12:44 ד בתשרי התשפד

נשיא האוניברסיטה תקף את הממשלה - הסטודנטים לא שתקו
מפגינים מתנגדי הרפורמה המשפטית, באוניברסיטת תל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במכתב פתוח לסטודנטים, נשיא אוניברסיטת תל אביב, אריאל פורת העביר הבוקר (ג') ביקורת חריפה על חברי הממשלה וקרא לסטודנטים "למחות בכל דרך חוקית אפשרית כנגד קריאת התיגר של שרים בממשלה וחברי כנסת על שלטון החוק". בהמשך אף שיגר איום אל הממשלה: "אוניברסיטת תל-אביב לא תעמוד מנגד אם נקלע למצב שבו הממשלה לא תציית לפסיקתו של בית המשפט".

"הציג עמדה מובהקת שכובסה במילים יפות"

בארגון "תנועת הסטודנטים" מיהרו להגיב לדברים ותקפו: "הבוקר הוכיח לנו שוב נשיא אוניברסיטת תל אביב שהוא יודע טוב יותר מכולנו מה נכון ומה לא נכון". עוד נכתב בהודעת התנועה: "במייל הציג הנשיא עמדה פוליטית מובהקת וחד צדדית בנוגע לרפורמה המשפטית, שכובסה במילים יפות: תודה לנשיא אוניברסיטת תל אביב שמזכיר לנו מה ניתן לטעון ומה לא, תודה גם על חופש המחשבה. סיימתם להשתיק אותנו?"

"לא נעמוד מנגד", המכתב הפתוח

"לא נעמוד מנגד", המכתב הפתוח צילום: צילום מסך

הביקורת של הבכיר באוניברסיטה

בעבר קיבלה אוניברסיטת תל אביב גם ביקורת מבית על התנהלותה סביב הרפורמה המשפטית. בהודעה שפרסם פרופסור מרק שטייף, תקף את הלך הרוח באוניברסיטה וכתב בין היתר: "לא באנו לשמוע את מי שחושב שונה מאתנו, ואפילו לא את מי שלא יודע מה הוא חושב ורוצה לשאול שאלות. באנו להפגין, להרצות, להטיף, להתנשא ולספר לכולם עד כמה אנחנו טובים, נאורים, חכמים ונאמנים לדרכנו, בעוד שכל מי שאיננו אתנו הוא אדם חשוך תומך דיקטטורה ונטול מוסר".