"חשבנו שצריך להיות רוב בוועדה לבחירת שופטים לטובת הממשלה - והתחרטנו"

חבר הכנסת משה סעדה אמר במהלך ראיון כי בממשלה נסוגו מהכוונה להשיג רוב בוועדה לבחירת שופטים, ויקדמו וועדה שוויונית במקום זאת: "אחרי חגי תשרי נכנס את ועדת החוקה ונדייק את החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 09:44 ד בתשרי התשפד

"חשבנו שצריך להיות רוב בוועדה לבחירת שופטים לטובת הממשלה - והתחרטנו"
משה סעדה, האופוזיציה ביטלו את הקיזוז, צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ

ברקע הדיונים בבג"ץ בעתירות כנגד הרפורמה המשפטית, חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד אמר הבוקר (ג') במהלך ראיון ל-גל"צ, כי בממשלה נסוגו מהכוונה להשיג רוב בוועדה לבחירת שופטים, ובמקום זאת יסתפקו בייצוג שווה לקואליציה והאופוזיציה בוועדה. "חשבנו שצריך להיות רוב בוועדה לבחירת שופטים לטובת הממשלה ואז התחרטנו" אמר סעדה, אך הדגיש: "אנחנו רוצים ועדה שוויונית כדי לעשות קונצנזוס בעם. אחרי חגי תשרי נכנס את ועדת החוקה ונדייק את החוק".

נתניהו: "התחילו בהצעה קיצונית שלא קיבלתי. אני מחפש את האיזון"

כזכור במהלך פגישה שנערכה אתמול בין ראש הממשלה לאיש העסקים אילון מאסק, נתניהו התייחס לרפורמה המשפטית ואמר: "ישראל הייתה, עודנה ותהיה דמוקרטיה איתנה. יש רצון להחזיר את הרשות השופטת לאיזון. התחילו בהצעה קיצונית שלא קיבלתי, של וטו ברוב פשוט על כל החלטה של בית המשפט. אני מחפש את האיזון. עיכבתי את השינויים, ודאגתי שיהיו המינימליים ביותר הנדרשים. אם לא אשיג קונצנזוס, נעשה שינוי קטן בוועדה לבחירת שופטים".

נתניהו

"התחילו בהצעה קיצונית שלא קיבלתי", נתניהו. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הליכוד: "ראש הממשלה לא פסל את הרפורמה המשפטית כלל וכלל"

הבוקר הוציאה מפלגת הליכוד הבהרה לדבריו של ראש הממשלה וטענו כי נתניהו לא פסל את כל הרפורמה המשפטית. "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה לא פסל את הרפורמה המשפטית כלל וכלל" אמרו בליכוד. עוד הוסיפו כי "דבריו נגעו לפסקת ההתגברות בלבד, דבר שראשי הקואליציה כבר הסכימו לפני חודשים".