לוין משיב לבג"ץ: החלטתכם ניתנה בחוסר סמכות ובניגוד מפורש לדין

שר המשפטים משיב לבג"ץ ודורש לבטל את צו הביניים שהטיל: "בכל הכבוד הראוי, בית המשפט איננו מוסמך לקבוע עבור שר המשפטים וממשלת ישראל, מה ייכתב בתצהיר התשובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 14:07 כח באלול התשפג

לוין משיב לבג"ץ: החלטתכם ניתנה בחוסר סמכות ובניגוד מפורש לדין
"אין לכם סמכות", לוין., צילום: Chaim Goldberg/Flash90 Yonatan Sindel/Flash90

לאחר החלטת בג"ץ הבוקר (ה') להוציא צו על תנאי לשר המשפטים לוין, בו הורו לו לנמק מדוע הוא לא מכנס את הוועדה לבחירת שופטים, שר המשפטים הגיש בקשה רשמית לביטול הצו. במכתב הבקשה נטען כי "בכל הכבוד הראוי, בית המשפט איננו מוסמך לקבוע עבור המשיבים, ובוודאי כאשר מדובר בשר המשפטים וממשלת ישראל, מה ייכתב בתצהיר התשובה, והדבר נתון גם הוא לשיקול דעתם הבלעדי של המשיבים".

עוד נכתב בתגובת שר המשפטים כי "קביעת בית המשפט מה כולל תצהיר המשיבים, שוללת מהמשיבים את הזכות הבסיסית להשמיע את קולם באופן שמונע את האפשרות לעשיית צדק". כזכור, הבוקר החליט בג"ץ להוציא צו ביניים כנגד השר ובו הוטל על לוין לנמק מדוע לא ייכנס את הוועדה לבחירת שופטים ללא דיחוי.

הדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירות

הדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירות, צילום: Yonatan SIndel/Flash90

לפיד: "לוין פועל בניגוד לסמכותו ובניגוד לחוק"

בתגובה להחלטת בג"ץ כתב יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "החלטת בג"צ להוציא צו על תנאי לשר המשפטים לוין היא מסר ברור של בית המשפט לממשלת ישראל - אזרחי ישראל חשובים יותר מהפוליטיקה". בהמשך תקף את לוין: "בג"צ אומר היום את מה שאנחנו אומרים כבר חודשים, שר המשפטים לוין לוקח בשבי את הועדה למינוי שופטים ואת אזרחי ישראל ופועל בניגוד לסמכותו ובניגוד לחוק".

לפיד.

לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתנועת אם תרצו מסרו בתגובה להחלטה: ''נמשכת הצביעות הבלתי נתפסת של בית המשפט העליון. שופטי בג''ץ מתערבים בעבודת הרשות המבצעת ורומסים כל זכר לדמוקרטיה. העם לא ישתוק מול רמיסתו. לא ייתכן שלרוב העם לא יהיה ייצוג הולם בבית המשפט. הדיקטטורה של בג''ץ חייבת להסתיים, לא נסכים להיות רפובליקת בננות''.