ההודעה הדרמטית של אריה דרעי: "לא מתכוון לחזור"

יו"ר ש"ס אריה דרעי הכריז במהלך ראיון כי אין בכוונתו לחזור לשולחן הממשלה: "אין לי שום עניין לחזור חזרה לממשלה או לקבינט. לא נעביר את חוק דרעי 2"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 21:15 כז באלול התשפג

ההודעה הדרמטית של אריה דרעי: "לא מתכוון לחזור"
דרעי. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע המתיחות סביב הרפורמה המשפטית, יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי הכריז הערב (ג') במהלך ראיון לכיכר השבת, כי אינו מתכוון לחזור לשולחן הממשלה. "יש למפלגת ש"ס חמישה שרים שעושים עבודת קודש ומתייעצים כשצריך להתייעץ" הסביר השר, והוסיף "אני מנצל את הזמן שהתפנה מעבודת הממשלה לחיזוק התנועה, לבחירות המוניציפליות ועוד, ולכן אין לי שום עניין לחזור לממשלה או לקבינט. יש אחרים שעושים את זה יום יום ולומדים מהניסיון".

דרעי: "אין לי שום עניין לחזור לממשלה או לקבינט"

כזכור, בתחילת השנה קבע בג"צ ברוב של עשרה שופטים נגד אחד כי דרעי לא יוכל לכהן כשר, והורה לראש הממשלה לפטר אותו. הסיבה לפסילת המינוי של דרעי היא עסקת טיעון שחתם בשנה הקודמת במסגרתה התחייב לפרוש מהכנסת ה-24. בכנסת הבאה שב דרעי לחיים הציבוריים, וכחצי שנה בלבד לאחר עסקת הטיעון כבר מונה לשר.

משה ארבל מונה לשר הפנים ושר הבריאות

מחליף את דרעי בתפקיד, משה ארבל, צילום: Revkin Fenton/Flash90

מי שהחליף את דרעי ועומד כיום בראשות משרד הפנים והבריאות, הוא חבר הכנסת משה ארבל. לפני כחודשיים הכריז ארבל כי עבורו מדובר בקדנציה האחרונה בכנסת. בשיחות סגורות אמר: "בסיום הקדנציה הנוכחית אני מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים, אינני מעוניין להתקבע בתפקיד".