הרפורמה המשפטית הרצוג חושף: "בפני הצדדים עומדת הצעה המהווה בסיס להבנות מיידיות"

במהלך נאום לציון 50 שנה למלחמת יום כיפור התייחס נשיא המדינה למחלוקת הרפורמה המשפטית, ואמר כי להצעת פשרה חדשה של בית הנשיא יש תמיכה רחבה בקואליציה ובאופוזיציה | בנוסף, הנשיא שיבח את הדיון שנערך בבג"ץ: "מעמיק וחשוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 20:53 כז באלול התשפג

הרצוג חושף: "בפני הצדדים עומדת הצעה המהווה בסיס להבנות מיידיות"
הנשיא יצחק הרצוג | , צילום: Michael Giladi/Flash90

ברקע ניסיונות בית הנשיא להביא לפשרה סביב הרפורמה המשפטית, נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר הערב (ד') בנאום שנשא בטקס חטיבה 14 לרגל 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. "אספר לכם מה קורה בחדרים הסגורים", חשף הנשיא, "יש תמיכה רחבה באופוזיציה ובקואליציה בהצעה שתשמור על ישראל כדמוקרטית ברוח מגילת העצמאות".

"קורא למנהיגות הפוליטית לגלות אומץ ואחריות"

נשיא המדינה הדגיש כי המשבר שבו שרויה מדינת ישראל "פוגע בנו בצורה חמורה ומסוכנת – בחברה, בכלכלה, ומעל הכל בביטחון. ההתעלמות מהמציאות המאיימת ומסדרי העדיפויות האמיתים של המדינה - היא אם כל חטאת. אני פונה מכאן, דווקא מכאן, למנהיגות הפוליטית - וקורא לה לגלות אומץ ואחריות, לצאת מהקיבעון, ולהוציא אותנו מהמשבר. זה רגע האמת של ההנהגה הפוליטית".

במהלך נאומו שיבח הרצוג את הדיון שנערך אתמול בבג"ץ: "עקבתי אתמול אחרי הדיון המעמיק והחשוב שהתקיים בבג"ץ, ושיקף לנו איך ראוי לנהל שיח ואפילו ויכוח בדמוקרטיה משגשגת" אמר, אך סייג: "מובן מאליו שאפשר וצריך לעשות שינויים ביחסי הרשויות ולהתאימם למציאות משתנה אבל רק בהסכמה רחבה. ומובן מאליו - ואסור שזה יהיה אפילו נושא לדיון - שבמדינת ישראל היהודית והדמוקרטית: חובה על כולם להיות כפופים לשלטון החוק ולציית לפסיקות בית המשפט".

הדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירות

הדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירות | צילום: Yonatan Sindel/Flash90