בעקבות סערת חסידי ברסלב - בסביבת נתניהו מבהירים למה הוא התכוון

בלשכת ראש הממשלה, פרסמו הבהרה לפניה של נתניהו אמש לחסידי ברסלב המעוניינים לטוס לאומן בצל המלחמה הקשה באוקראינה: "כל כוונתו הייתה שיפנימו את הסכנה וינקטו באמצעי זהירות"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 11/09/23 11:02 כה באלול התשפג

בעקבות סערת חסידי ברסלב - בסביבת נתניהו מבהירים למה הוא התכוון
ראש הממשלה נתניהו | הורה למשרדי הממשלה לסייע, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

בעקבות הסערה שעוררה הודעת ראש הממשלה נתניהו לחסידים המעוניינים לנסוע לאומן לרגל ראש השנה, כי "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה", לשכת נתניהו פרסמה היום (ב') הבהרה לדברים.

"לפנות לחסידי ברסלב שיפנימו את הסכנה"

"ראש הממשלה נתניהו אמר אתמול שאין לסמוך על הנס ואף ציטט את הציווי 'וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם'", נכתב מטעם לשכתו. "כל כוונתו הייתה לפנות לחסידי ברסלב שיפנימו את הסכנה וינקטו באמצעי זהירות מתאימים כדי שיחזרו בשלום".

נזכיר כי נתניהו אמר כי "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה. יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות - שם אין מקלטים ואין הגנות". בעקבות דבריו אלו ספג ביקורת מתוך הקואליציה, ובעיקר מטעם חברי הכנסת החרדים.

ישראל אייכלר

ישראל אייכלר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בין המבקרים, היה גם חבר הכנסת ישראל אייכלר, שכינה את מדינת ישראל "גטו עברי" בתגובתו, ויצא נגד הציונות. בעקבות זאת, בקואליציה התנערו מדבריו וגם באופוזיציה הביעו זעזוע מהטענות האנטי ציוניות, שלטענת רבים מהמגיבים גם לא היו מדויקות היסטורית.