קרא לישראל גטו מימין ומשמאל תקפו את אייכלר: "מתבייש בדברים שכתבת"

חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה יצאו נגד ההודעה שפרסם ח"כ החרדי, בה כתב כי: "הציונים התנכרו ליהודי הגולה", וטען שהיהודים בגולה חיים בשלום לעומת יהודי ישראל | לפיד: "בשל קדושת זכרם של קורבנות השואה מציע לכולם להתעלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 08:16 כה באלול התשפג

מימין ומשמאל תקפו את אייכלר: "מתבייש בדברים שכתבת"
ישראל אייכלר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות פניית נתניהו לחסידים המעוניינים לטוס לאומן, כי "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה", חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר, פרסם אתמול (א') תגובה שעוררה זעם רב בימין ובשמאל, עם אופי אנטי-ציוני מובהק.

"הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים", כתב והוסיף: "הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודענראט שיתפו פעולה עם הנאצים. חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה. ההנהגה הציונית בארץ סירבה והכשילה 'תכניות ההצלה'". עוד כתב: "גם לאחר השואה, כל המהגרים היהודים בתפוצות העולם, חיים מאז בשלום ובשקט יחסי. רק בארץ ישראל נשפך דם יהודי כמים". לדבריו: " היום, מסיתים למלחמת דמים בתוך הגטו העברי בארץ ישראל".

"אני מתבייש בדברים שכתבת"

חבר הכנסת דן אילוז כתב: "ח"כ אייכלר - אני מזועזע מדבריך. לדרוש זהירות במעשים שיש בהם פיקוח נפש כמו שראש הממשלה עשה זו לא בורות. זו תפיסה יהודית בריאה. ככה התורה בעצמה דורשת", עוד הוסיף: "כמי שגדל בחו"ל אני גם מתקומם כנגד התיאור שלך לחיים שלווים בחוץ לארץ מול האלימות כאן. לא רק שיש אנטישמיות מסוכנת גם בחו"ל, אלא שיהודי חו"ל מרגישים חוב לביטחון שלהם גם כלפי צה"ל, כי עצם קיומו של צה"ל שומר גם עליהם".

יואב קיש

יואב קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החינוך, יואב קיש, הגיב גם הוא: "אני קורא לח"כ אייכלר לחזור בו מדברי הבלע האנטי ציוניים שהוא כתב. כנכדו של בריגדיר קיש שנלחם בנאצים, כציוני, כיהודי וכחייל בצבא הגנה לישראל שלחם באויבנו, אני מתבייש בדברים שכתבת".

לעומתם, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד סירב להגיב: "גדול הפיתוי לענות לאייכלר, אבל בשל קדושת זכרם של קורבנות השואה מציע לכולם להתעלם מדבריו".