"נכבד את פסיקת בג"ץ": הצהרת שרי הממשלה לקראת הדיון הנפיץ

בפתח ישיבת הממשלה, התייחסו מספר שרים לדיון בבג"ץ על עילת הסבירות והצהירו כי יקבלו כל פסיקה. בין השרים: גלנט, ארבל וגמליאל. גלנט: "עמדתי ידועה, אני אכבד כל פסיקה של בג"ץ"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/09/23 11:50 כד באלול התשפג

"נכבד את פסיקת בג"ץ": הצהרת שרי הממשלה לקראת הדיון הנפיץ
גלנט, גמליאל וארבל. הצהרה מפטרשת, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90' Yonatan Sindel/Flash90

כשהדיון בבג"ץ עילת הסבירות מתקרב, נדרשים שרי הממשלה לשאלה מה יעשו במידה ובג"ץ יפסול את החוק. עד כה לא נשמעה אף התבטאות רשמית בקואליציה שטוענת כי לא תכבד את הפסיקה אך מנגד מספר שרים מצהירים היום (א') בפתח ישיבת הממשלה כי יקבלו את פסיקת בג"ץ בכל מקרה ולא משנה מה תהיה פסיקתו.

השר גלנט: נכבד כל פסיקה צילום: עמיאל ירחי

השר גלנט אמר לתקשורת בפתח שייבת הממשלה כי יקבל כל פסיקה של בית המשפט ביום שלישי ובכלל: "עמדתי ידועה" אמר, "מדינת ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית, אני אכבד כל פסיקה של בג"ץ". גם השרים משה ארבל מש"ס וגילה גמליאל מהליכוד נדרשו לאלה וענו בהחלטיות כי יכבדו כל פסיקה. "יש שופטים בירושלים, נכבד את פסיקת בג"ץ, כן במפורש" אמר ארבל.

גנץ: "אמירה כזו נחוצה וחשובה"

מי שהגיב להתייחסות השרים הוא יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שכתב: "השרים גמליאל, גלנט וארבל אומרים הבוקר את המובן מאליו, אך לצערי הגענו לימים בהם אמירה כזו נחוצה וחשובה כל כך. אני מברך על עמדתם האמיצה בימים טרופים אלו וקורא לכל חברי וחברות הקואליציה להשמיע קול שפוי, חד וברור - חובה לכבד פסיקה של בג"ץ ולמנוע משבר חוקתי מסוכן".

"כבר לא אותה מדינה דמוקרטית שהיינו"

הבוקר, התייחס עורך הדין של הממשלה לדיון, אילן בומבך לנושא ואמר בראיון ל-103fm על האפשרות שבג"ץ יפסול את החוק: "אי פעם הייתה שחיתות בהחלטות חוקתיות? עשו שימוש לרעה בחוקי יסוד? מעולם לא בוטלו כאן חוקי יסוד". בומבך ערך הבוקר ריאיון גם ברשת ב' שם הוסיף בנושא: "מתי פסלו חוק יסוד במדינה דמוקרטית אחרת? זו הזיה".

אילן בומבך, מסר לשופטים

אילן בומבך, מסר לשופטים, צילום: את מסרבת לייצג את הלקוח שלך?

בנוגע ללוחות הזמנים, העריך בובמך כי החלטת השופטים לא תפורסם ביום שלישי הקרוב: "לא תהיה החלטה, זה יהיה דיון ארוך". בומבך העביר מסר חריף בנוגע לאפשרות שבג"ץ ייתערב ויפסול את החוק: "אני לא מתעסק בפוליטיקה, אני מתעסק רק בהיבט המשפטי. אם חלילה יקרה מה שקוראת לו היועמ"שית והעותרים, אנו כבר לא אותה מדינה דמוקרטית שהיינו".

השר אבל לפני ישיבת הממשלה צילום: נדב אלימלך