"שיהיה שלום בעם" כשסמוטריץ' בקהל: הקריאה של הרב הראשי להגיע לפשרה

בעוד עשרות אלפים מפגינים בקפלן נגד הממשלה, קרא הרב הראשי להגיע לפשרה בכל הנוגע לרפורמה המשפטית: "אסור לי להתערב בפוליטיקה אבל שלום ואחדות זה לא פוליטיקה" | השר סמוטריץ' השתתף באירוע

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/09/23 23:17 כג באלול התשפג

כשסמוטריץ' בקהל: הקריאה של הרב הראשי להגיע לפשרה
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף., צילום: Yaakov Cohen/Flash90

השבוע הקרוב עשוי להיות דרמטי במיוחד, בזמן שבג"ץ ידון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות ואלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת) בקפלן נגד הרפורמה והממשלה. במקביל במהלך אירוע הסליחות בבית הכנסת הגדול בירושלים סיפק הראשון לציון הרב יצחק יוסף קריאה משלו להגיע לפשרות בעניין הרפורמה, כך פרסם העיתונאי יאיר שרקי.

סמוטריץ' נכח בקהל

הרב יוסף הדגיש בדבריו במהלך האירוע כי אין בכוונתו לעסוק בנושאים הפוליטיים אך דיבר על החשיבות בהשגת פשרה בין הצדדים. "קורא מכאן לממשלת ישראל ולאופוזיציה לעשות את כל הפשרות שצריך לעשות" אמר הרב יוסף, "העיקר שיהיה שלום בעם ישראל. אסור לי להתערב בפוליטיקה אבל שלום ואחדות זה לא פוליטיקה". מי שנכח בקהל באירוע הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. השר אף ניגש לרב יוסף במהלך האירוע.

סמוטריץ

סמוטריץ', שמע את הדברים. צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"כל המחלוקות ומלחמת האחים שעושים - זה דבר מטריד, זה כואב מאוד"

עבור הרב יוסף, זו היא לא הפעם הראשונה בה הוא מתייחס לרפורמה המשפטית. לפני כחצי שנה במהלך שיעורו השבועי הביע הרב את דאגתו מהמחלוקת סביב הרפורמה: "כל הרפורמה המשפטית שאנחנו עושים - צריכים שיהיה שלום בעם, כל המחלוקות והמלחמת אחים שעושים - זה דבר מטריד, זה כואב מאוד".

ההפגנה בקפלן, הערב

ההפגנה בקפלן, ארכיון. צילום: Chaim Goldberg/Flash90

יחד עם זאת, הביעה הרב הראשי ביקורת כלפי שופטי בג"ץ כשאמר: "אני לא מתערב בדברים האלו, אבל לפחות צריך לשכנע אותם, לעשות מפגשים ולהסביר להם, לפחות בענייני דת שלא יתערבו. מה אתם מתערבים בענייני דת של בית הדין הרבני? אתם לא מעל בית הדין הגדול".