האיום של השר החרדי: בלי חוק גיוס אין ממשלה

שר הבינוי והשיכון מתייחס לאפשרות שחוק הגיוס לא יקודם במושב הכנסת הקרוב, ומאיים בפירוק הממשלה: "זו התחייבות של הליכוד אלינו שלא יעבור שום דבר אחר" | האם החרדים יסכימו לפשרות בחוק? "אנחנו רוצים מה שהיה עד היום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/09/23 21:44 כ באלול התשפג

האיום של השר החרדי: בלי חוק גיוס אין ממשלה
השר גולדקנופף מאיים | , צילום: Flash90

"חוק הגיוס? יש לנו ממשלה שמה שהיא אמרה שהיא תעשה - היא תעשה. יש לנו הסכם קואליציוני בזה", כך אמר לפני כשבועיים וחצי שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, בפתח ישיבת הממשלה. הערב (ד') נשמע השר החרדי בטוח קצת פחות בעתידו של החוק החשוב.

"זו התחייבות של הליכוד אלינו שלא יעבור שום דבר אחר"

בפתח דבריו בנושא חוק הגיוס במהלך ראיון שפורסם באתר "כיכר השבת", אמר גולדקנופף שהסיעות החרדיות בהחלט טעו בכך שלא העבירו את החוק מיד לאחר הבחירות. יו"ר יהדות התורה סיפר על בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את החקיקה: "כשהגיע התקציב התחילו להסביר לנו שיש עליהום ויש הפגנות ויש את כל הדברים האלה. ניסינו להסביר לגדולי ישראל, לא השתכנעו. אני מודיע לך גדולי ישראל לא השתכנעו להזיז, שאנחנו נסכים להזיז את חוק הגיוס. רצו שזה יעבור דווקא עם התקציב. הבעיה הייתה שהתקציב כבר היה כמו שאומרים ברגע האחרון ולכן עכשיו את חוק הגיוס... זה עבודה. עכשיו אנחנו עובדים על זה".

כוונת הצוות המיוחד: להציג את מתווה הגיוס המלא בשבועות הקרובים

חוק הגיוס במוקד | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

כאשר נשאל גולדקנופף האם בלי חוק גיוס אין ממשלה, השיב: "יכול להיות, כן, כך נראה". השר גולדקנופף המשיך והתייחס גם להקפאת הרפורמה המשפטית: "זו התחייבות של הליכוד אלינו שלא יעבור שום דבר אחר".

האם המפלגות החרדיות תסכמנה לפשרות בחוק הגיוס, כמו למשל יעדי גיוס חוק עם יעדי יציאת חרדים לשוק העבודה או סנקציות כלכליות? גולדקנופף: "לא. אנחנו לא אוהבים חוק מסובך. אנחנו רוצים פשוט מה שהיה עד היום. בוא לא נכביד".