"אנחנו לא נהיה מדינה יהודית": המתקפה של רוטמן על בג"ץ

בסרטון שפרסם לקראת הפגנת הימין, מאשים יו"ר ועדת חוקה את בית המשפט בפרעות המסתננים בדרום תל אביב ותוקף את עצם הדיון על עילת הסבירות: "אם בית המשפט יחליט מה יהיו חוקי היסוד, אנחנו לא נהיה דמוקרטיה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/09/23 10:10 כ באלול התשפג

"אנחנו לא נהיה מדינה יהודית": המתקפה של רוטמן על בג"ץ
רוטמן, נגד קיום הדיון, צילום: אם בית המשפט יחליט מה יהיו חוקי היסוד

יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן שחרר הבוקר (ד') סרטון לקראת הפגנת הימין שמתוכננת למר ותוקף את עצם הדיון בבג"ץ על צמצום עילת הסבירות. רוטמן מוסיף ומאשים את בג"ץ בהתפרעות המסתתנים האריתראים בסוף השבוע האחרון.

לא דמוקרטית ולא יהודית

"כל מי שראה מה קרה בשבת האחרונה שמדינה בשלטון בג"צ נראית כך. אם אנחנו רוצים שמסתננים ישתלטו לנו על הרחובות, נמשיך לתת לבג"צ וליועצים המשפטיים להכתיב את המדיניות" האשים רוטמן. רוטמן קרא לציבור תומכי הממשלה להגיע להפגנה וטען כי הרפורמה היא לא נושא למשפטינים וכי "הוא עניין של כל אחד ואחד מאיתנו".

רוטמן בסרטון שפרסם צילום: תקומה 2023

"מה ששומר כמדינה יהודית ודמוקרטית זאת העובדה אנחנו הולכים לבחירות ומחליטים מה יהיה" אמר רוטמן. "אם בית המשפט יחליט מה יהיו חוקי היסוד, אם בית המשפט יחליט מה תהיה מדיניות ההגירה, אם בית המשפט יחליט על כל סוגיה במדינת ישראל - אנחנו לא נהיה מדינה דמוקרטית, אנחנו לא נהיה מדינה יהודית".

האירועים האלימים, תומכי המשטר אינם מבקשי מקלט

האירועים האלימים, רוטמן מאשים את בג"ץ. צילום: Omer Fichman/Flash90

סמוטריץ': "בג"צ לוקח את החירות שלנו"

מי שעתיד לנאום באותה הפגנה הוא שר האוצר סמוטריץ', אתמול אמר בסרטון שפרסם כי "לא ניתן לבית המשפט העליון לפסול חוקי יסוד שהמשמעות הברורה של זה היא לקחת את הפתק שכולנו שלשלנו אל הקלפי, ולזרוק אותו לפח. כשבג"צ פוסל חוקי יסוד - בג"צ לוקח את החירות שלנו, לוקח את כוח הבחירה שלנו ומחליט שהוא המחוקק ולא הכנסת. אנחנו דרושים את החירות שלנו בחזרה".