המהלך של רוטמן נגד המסתננים

בעקבות האלימות הקשה של מסתננים אריתראים בעיר תל אביב, חבר הכנסת שמחה רוטמן מתכוון להגיש חוק יסוד הגירה שיביא לגירוש המסתננים ויהיה חסין יותר בבג"ץ

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/09/23 12:39 יז באלול התשפג

המהלך של רוטמן נגד המסתננים
רוטמן, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שבת אלימה במיוחד בעיר תל אביב שכללה התפרעויות קשות של מסתננים יוצאי אריתריאה, הבוקר (א') הודיע יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ שמחה רוטמן כי הוא מבקש לקדם את חוק יסוד ההגירה באותו נוסח שקידם בכנסת הקודמת, עם פתיחת המושב.

המהלך של רוטמן: חוק יסוד חדש

חוק יסוד ההגירה או בשמו המלא: "חוק יסוד: כניסה הגירה ומעמד בישראל" כזכור הוגש בהצעת החוק בכנסת הקודמת על ידי נציגי כל הסיעות, וזכתה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הצעת החוק אף כלולה בהסכמים הקואליציוניים של הכנסת הנוכחית.

רוטמן מסר: "אירועי השבת האחרונה רק חיזקו את הצורך בקידום מהיר של הפתרונות להרחקת המסתננים מישראל. לצערנו כל צעדי ממשלות ישראל לדורותם והחוקים שקודמו על ידי הכנסת נפסלו על ידי בית המשפט העליון ומכאן הצורך בחוק יסוד: הגירה. אני קורא לכל הסיעות הציוניות בכנסת שזהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל חשובה להן להצטרף ולתמוך בהצעת החוק".

נתניהו: "גירוש מיידי של אלה שנטלו חלק בזה"

מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו כינסצוות שרים מיוחד לבחינת דרך הטיפול במסתננים מפרי חוק, ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הדיון: "ההסתננות הבלתי חוקית המסיבית לישראל מאפריקה, היוותה איום ממשי על עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. את האיום הזה בלמנו על ידי בניית הגדר; בניית הגדר הייתה כרוכה בהתגברות על התנגדות של מערכת הביטחון ויריבים פוליטיים. כשבלמנו אותה, עצרנו את ההסתננות לחלוטין, ואני גאה על כך שהממשלות בראשותי עשו את זה".