פיצוץ בצמרת הממשלה? "לא חושב שנתניהו עשה משהו מאחורי גבי"

שר המשפטים יריב לוין מתייחס למתווה הפשרה החדש ומצביע על סיכוייו הנמוכים: "בלוני ניסוי. נראה לי שברור לכולם שהמתווה שפורסם לא מתקן את מה שצריך לתקן"| וגם, האם נתניהו פעל מאחורי גבו?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/09/23 12:53 יט באלול התשפג

פיצוץ בצמרת הממשלה? "לא חושב שנתניהו עשה משהו מאחורי גבי"
נתניהו עם לוין, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

המערכת הפוליטית סוערת: מתווה שנחשף אתמול (ב') שכלי התקשורת השונים מראה שהנשיא הרצוג פעל עם בכירים בקואליציה ובאופוזיציה להגיע להסכמות מרחיקות לכת בנוגע לרפורמה המשפטית, מי שמתנגד לפשרה הוא שר המשפטים יריב לוין.

יריב לוין: "לא חושב שנתניהו עשה משהו מאחורי גבי"

בראיון לגלי צה"ל אמר לוין: "ראשי האופוזיציה מסרבים לשבת לדבר. אם נשב אפשר להגיע להסכמות. לא היו פגישות למיטב ידיעתי בין נציגי קואליציה לאופוזיציה בזמן האחרון. הפרסומים האחרונים הם בלוני ניסוי. נראה לי שברור לכולם שהמתווה שפורסם לא מתקן את מה שצריך לתקן".

על הדיווחים לפיהם נתניהו כמעט והגיע להסכמות בלעדיו אמר לוין, "לא חושב שנתניהו עשה משהו מאחורי גבי. שיתוף הפעולה שלנו מצוין. הפרסומים משקפים בלוני ניסוי יותר מהסכמות אמיתיות. מה שנדרש זה הסדר שיבטיח הליך שיוויוני בוועדה לבחירת שופטים - מקווה שתהיה היענות באופוזיציה לקריאת הנשיא".

"מנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה"

הנשיא הרצוג

הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

במהלך מפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה, התייחס הבוקר הנשיא הרצוג למגעים, "ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה כדי להושיט יד ולהגיע להסכמות, זה אחד הרגעים האלה", אמר הנשיא. "אנחנו לפני ראש השנה, לפני חגי תשרי, אנחנו כבר תשעה חודשים נמצאים במשבר עמוק".

הרצוג הוסיף: "כל מה שאני עושה בשבועות האחרונים נועד לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, להגן עליה, אבל גם ליצור מנגנון רחב יותר של הבנות ואיזונים בין רשויות השלטון השונות - זה אפשרי וזה מחייב אחריות".