400 מיליון עברו למשרד הפנים: המהלך של דרעי יוצא לדרך

לאחר שהתעקש במשא ומתן הקואליציוני על תלושי המזון, אישרה וועדת הכספים את העברת 400 מיליון השקלים למשרד הפנים לטובת המהלך. באופוזיציה טענו לאי סדרים: "לא שמענו את חוות הדעת של הגורמים המקצועיים". דרעי חגג: "לנגד עיני עמדה האוכלוסייה המוחלשת ביותר"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/09/23 13:38 יט באלול התשפג

400 מיליון עברו למשרד הפנים: המהלך של דרעי יוצא לדרך
דרעי, דרש את תלושי המזון בהסכמים הקואליציונים, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בתום דיון בוועדת הכספים, אישרה הוועדה ברוב קולות את העברת 400 מיליון השקלים למשרד הפנים לטובת מיזם הביטחון התזונתי אותו דרש יו"ר ש"ס אריה דרעי כבר בהסכמים הקואליציונים. במהלך הדיון תקפו חברי האופוזיציה את אופן העברת הכספים וטענו כי הקריטריונים לקבלת ההטבה אינו ברור.

באופוזיציה תקפו את הקריטריונים בתוכנית

ח"כ מירב כהן מיש עתיד טענה בדיון כי "אף אחד ממי שמצביע לא יודע על מה הוא מצביע". בהמשך טענה: "המערכות יודעות לזהות נזקקים, ללוות אותם, להעביר להם כספים, אנחנו באים ועוקפים את כל מערך הרווחה של מדינת ישראל, והולכים למשרד אחר שזו לא המומחיות שלו, זה יוצר מדינה בתוך מדינה".

גלעד קריב בוועדת חוקה: "נחלת אבותינו"

גלעד קריב, תומך במהלך - תוקף את הדרך. צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

גם חבר הכנסת גלעד קריב הביע השגות על אופן קבלת ההחלטות, למרות שבירך באופן עקרוני על עצם המהלך. בדיון אמר: "אין בנינו ויכוח שהתמיכה בתחום הביטחון התזונתי חשובה מאוד, אני מברך את מפלגות הקואליציה שהציפו את זה במסגרת הכספים הקואליציוניים. מעבירים את זה פה בלי הרשות האחראית, לא שמענו את חוות הדעת של הגורמים המקצועיים, הוצגה לנו תמונה לא נכונה לגבי נתוני הבטחת הכנסה".

מירב כהן, קלאסית ופשוטה

מירב כהן, באופוזיציה ביקרו צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

ארבל הסביר מדוע יעברו הכספים דווקא למשרד הפנים

שר הפנים משה ארבל הסביר במהלך הדיון את שיטת העבודה של המשרד: "ני שם את הראש על הכרית ומולי הקריטריונים שעברו את חוות דעת המשנה ליועמ"ש, אני ישן טוב בלילה, שאנחנו באמת עושים גם אם לא את הדבר המושלם ביותר, אנחנו נותנים מענה לאנשים החלשים ביותר". על הטענות על כך שדווקא משרדו מטפל בנושא ולא משרדים רלוונטים כמו משרד הרווחה ענה: "אמות המידה הופצו לעיונם של חברי הכנסת, אקדים ואומר – הסיבה שזה במשרד הפנים, שהרבה מאוד אתגרים לפתחו ומצבת כוח האדם המאוד יעיל וטוב שבו".

משה ארבל , שר הפנים

משה ארבל, שר הפנים. צילום: Revkin Fenton/Flash90

יוזם התוכנית אריה דרעי בירך על ההחלטה ואמר לאחר ההחלטה: "הבטחנו וקיימנו. מיזם תלושי המזון למשפחות עניות בישראל יוצא לדרך. אני מברך את ועדת הכספים על אישור התקציב, בכדי שנוכל להתחיל את הפעימה הראשונה כבר לקראת החגים".