בג"ץ דחה את דיון הנבצרות - לא ברור מתי יתקיים

נשיאת העליון אסתר חיות דחתה את הדיון בנוגע להוצאת ראש הממשלה נתניהו לנבצרות - ומעל חודש לא סיפקה תאריך חלופי לדיון בעתירה | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/23 18:05 יז באלול התשפג

בג"ץ דחה את דיון הנבצרות - לא ברור מתי יתקיים
אסתר חיות | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחודש, בית המשפט העליון דחה את מועד הדיון בעתירה הנוגעת להוצאת ראש הממשלה נתניהו לנבצרות. את הדיון בעתירה, שנועד להתקיים ביום שלישי הבא, יחליף דיון אחר, שנשיא העליון חיות רואה בו חשיבות רבה יותר - הדיון על העתירות נגד חוק צמצום הסבירות. כך חשף היום (א') העיתונאי אבישי גרינצייג. לדיון בנוגע לנבצרות, שכאמור - נדחה לפני כחודש, טרם נבחר תאריך חלופי.

"אין גם לאף בית משפט סמכות לבטל את תוצאות הבחירות"

נזכיר כי בתחילת החודש, ראשי מפלגות הקואליציה יצאו היום בהודעה משותפת, על רקע הדיונים הקרבים בבית המשפט העליון בנושא הנבצרות. "אין לבית המשפט סמכות לבטל חוקי יסוד ואין לו סמכות לקבוע שחוק היסוד יכנס לתוקף בתקופה מאוחרת", כתבו. "אין גם לאף בית משפט סמכות לבטל את תוצאות הבחירות ולאפשר הוצאת ראש ממשלה לנבצרות, דבר שמבטל את הדמוקרטיה מיסודה".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פרסם הודעה בנושא: "כראש הרשות המחוקקת והמכוננת (המוסמכת לכונן חוקי יסוד) עמדתי העקבית, כעמדתם של כל יושבי-ראש הכנסת הקודמים (עת שכיהנו בתפקיד), היא כי אין בסמכות הרשות השופטת לדון בשאלת תוקפם, תחולתם ותוכנם של חוקי היסוד", כתב. "זוהי סמכותה הבלעדית של הכנסת", המשיך וטען: "לכן, בהיעדר כל הסמכה בחוק, ולמען הדמוקרטיה, על בית המשפט לכבד את החלטות הכנסת".