העימות נמשך: לוין השיב למכתב היועמ"שית - זה מה שדרש

חלופת המכתבים בין היועמ"שית ושר המשפטים נמשכת. עתה דורש לוין ייצוג עצמי בעתירה שהוגשה לבג"ץ בנוגע לכינוס הוועדה לבחירת שופטים. יש עתיד שהגישה את העתירה: "לא נסכים לדחיית הדיון"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/09/23 09:23 יז באלול התשפג

העימות נמשך: לוין השיב למכתב היועמ"שית - זה מה שדרש
לוין ובהרב מיארה, ההתכתשות נמשכת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Marc Israel Sellem/POOL

שר המשפטים לוין עונה היום (א') למכתבה של היועמ"שית מסוף השבוע בו טענה כי "האיומים בפיטורין לא ירתיעו אותי" כשהפעם במוקד, העתירה שהוגשה לבג"ץ כנגד העובדה שהוא מסרב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. לוין דורש במכתבו ייצוג עצמי בדיון ודורש זמן נוסף על מנת שעורך הדין הפרטי יוכל להתכוננן כראוי לדיון.

"מצב הדברים אותו את יוצרת הוא בלתי תקין"

במכתב עצמו כותב שר המשפטים כי "נוכח מצב הדברים שיצרת גם בעניין העתירות שבנדון, בשל עמדותייך הקיצוניות והלעומתיות כדבר שבשגרה לעמדת הממשלה, ובמענה לשאלה שהפנית אליי לעניין אופן ייצוגי בעתירות שבנדון, אני נאלץ להודיעך כי גם הפעם הזו אדרש לייצוג עצמאי" כותב לוין.

לוין מוסיף ותוקף את העמדות שהציגה היועמ"שית וכותב: "מצב הדברים אותו את יוצרת הוא בלתי תקין, וכי תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא לייצג את הממשלה ואת חבריה ולא לאלץ אותם להזדקק פעם אחר פעם לייצוג עצמאי". לוין מסיים בדרישה "להעמיד לרשותי פרק זמן הולם לשם איתור מייצג וכן לשם הכנת תשובה על ידו" וכן לעדכן את בית המשפט.

לפיד

לפיד, הגישו את העתירה. צילום: Chaim Goldberg/Flash90

יש עתיד: "לא נסכים לדחיית הדיון"

ביש עתיד הגיבו לדרישתו של לוין ואמרו: "שר המשפטים יריב לוין, יעשה הכל כדי לא לכנס את הוועדה למינוי שופטים ולמלא את אחריותו כשר. אלפי תיקים נערמים, האזרחים נפגעים אבל את לוין מעניין רק דבר אחד - להרוס את בית המשפט, להפוך את הכל לפוליטי ולקרוע את החברה הישראלית. אנחנו הגשנו את העתירה ולא נסכים לדחות את הדיון".