"בלחיצת כפתור": מערכת השקיפות של אבי מעוז מתקרבת

עם פתיחת שנת הלימודים, סגן השר במשרד ראש הממשלה והאחראי על הרשות לזהות לאומית יהודית בעדכון אודות הפיקוח על התכניות החיצוניות במשרד החינוך: "מבקש לעדכן את ההורים כי אנו ממשיכים לעבוד במרץ על מערכת השקיפות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/23 11:54 טו באלול התשפג

"בלחיצת כפתור": מערכת השקיפות של אבי מעוז מתקרבת
אבי מעוז , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסוף חודש מאי האחרון חזר אבי מעוז לשורות הקואליציה אחרי אישור מינוי לסגן שר במשרד ראש הממשלה. עם חזרתו, קיבל מעוז את הרשות לזהות יהודית שתתוקצב בסכום של 120 מיליון שקלים לשנה הקרובה, ובשנה הבאה תקבל 165 מיליון. היום (ו'), עם החזרה ללימודים, עדכן אבי מעוז בפעילותו.

"ממשיכים לעבוד במרץ על מערכת השקיפות"

אחת המטרות שהוגדרו עם חזרתו של מעוז הייתה "פיתוח והקמה של מערכת שקיפות להורים לגבי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי ספר, פרסומה והנגשתה לכלל הציבור, ובלבד שהדבר לא יפגע בסמכות מסמכויות משרד החינוך". עם פתיחת שנת הלימודים, סגן השר הודיע כי המערכת מתקדמת.

"אני מבקש לעדכן את ההורים כי אנו ממשיכים לעבוד במרץ על מערכת השקיפות. בעז"ה בקרוב תוכלו לבדוק בלחיצת כפתור פשוטה מה הן התכניות החיצוניות שילדיכם לומדים בבית הספר", כתב מעוז באגרת לפעילי נעם. "החינוך בישראל הוא מאז ומתמיד יסוד חשוב בבניין האומה. מטרות החינוך העיקריות הן לגדל את ילדינו להיות אנשים טובים וישרים, ערכיים ומחוברים לזהותם, למשפחתם ולעמם".

תלמידים, אילוסטרציה

תלמידים, אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/Flash90

מעוז חיזק גם את אנשי ההוראה: "אני מבקש לחזק את המנהלים, המורים והגננות במלאכת הקודש שהם עושים. היכולת המיוחדת שלכם לטעת בליבותיהם של ילדינו, להטמיע בהם את ערכי הנצח שלנו, את היושר וטוב העין, את אהבת האומה, הארץ והמסורת שלנו - היא זו שסוללת את הדרך לפני דור חדש שיקום לנו ויקדם אותנו עוד בגאולתנו השלמה בעז"ה".