מאחורי החזרה של אבי מעוז לממשלה: רבע מיליארד שקל לזהות יהודית

יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז יחזור היום לממשלה בתפקיד סגן שר, מעוז יעסוק בזהות יהודית ויקים מערכת שקיפות בבתי הספר | כל הפרטים על התפקיד והסמכויות של סגן השר החדש

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/05/23 13:16 ח בסיון התשפג

מאחורי החזרה של אבי מעוז לממשלה: רבע מיליארד שקל לזהות יהודית
אבי מעוז , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הממשלה מתחזקת הבוקר (א') עם אישור חזרתו של חבר הכנסת אבי מעוז לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה, שלושה חודשים אחרי שהתפטר בסערה. מאחורי החזרה של מעוז לממשלה היו מגעים שנמשכו חודשים ארוכים, אותם פרסמנו פה לראשונה

מעוז חזר לממשלה - בדיוק בזמן בשביל נתניהו

החזרה של מעוז הגיע עבור נתניהו בדיוק בזמן, עם העברת תקציב המדינה, שםכל אצבע הייתה חשובה וכבר בערב התקציב נרשם חצי חיבוק בין ראש הממשלה ליו"ר מפלגת נעם. הפעם, מעוז דאג לנסח החלטת ממשלה מדוקדקת בעניינו בתקווה שלא תופר כפי שהופרו ההבטחות בהסכמים הקואליציוניים. 

מעוז מקבל עם חזרתו את הרשות לזהות יהודית שתתוקצב בסכום של 120 מיליון שקלים לשנה הקרובה, ובשנה הבאה תקבל 165 מיליון. סך הכל למעלה מרבע מיליארד שקל. הכסף, כפי שנכתב בהחלטת הממשלה ישמש למספר דברים. 

התפקיד של אבי מעוז בממשלה:

  1. חיזוק הזהות הלאומית היהודית באמצעות פרויקטים שונים
  2. פיתוח והקמה של מערכת שקיפות להורים לגבי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי ספר, פרסומה והנגשתה לכלל הציבור, ובלבד שהדבר לא יפגע בסמכות מסמכויות משרד החינוך.
  3. סיוע ותמיכה במוסדות החינוך בתחום הזהות הלאומית יהודית, בתיאום עם שר החינוך ובהסכמתו
  4. פרסום לציבור הרחב בנושאי העמקת הזהות הלאומית יהודית וחיּזוקה

חזרתו של מעוז עוררה תגובות קשות בקרב מתנגדי הממשלה, בין היתר בחשש למעורבות שלו במשרד החינוך. התגובות הביאו להודעת הבהרה חריגה של משרד החינוך שהודיע הבוקר: "בהמשך לפרסום בעקבות מינויו של אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה , משרד החינוך מבהיר אין כל שינוי במדיניות ובתוכניות העשרה של המשרד, מדובר במהלך של שקיפות".