ח"כ מסביר את הסיבה הביטחונית לכניסה לקבר יוסף: זה מוציא מחבלים החוצה

חבר הכנסת צבי סוכות התפלל בקבר יוסף על אף פיצוץ מטען החבלה שפגע בחיילי צה"ל בשכם, והסביר את עמדתו: "בסוף כל כניסה כזו, זה קודם כל מוציא מחבלים החוצה, הם אוספים מודיעין בכניסות האלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 12:54 יד באלול התשפג

ח"כ מסביר את הסיבה הביטחונית לכניסה לקבר יוסף: זה מוציא מחבלים החוצה
צבי סוכות בקבר יוסף, צילום: מועצה אזורית שומרון

ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית היה בין אלפי היהודים שהגיעו אתמול להתפלל בקבר יוסף שבשכם, זאת למרות המטען שהושלך לעבר חיילי צה"ל שהגיעו לאבטח את המתפללים ופצע שלושה לוחמים וקצין צה"ל. בריאיון ל-103fm, אמר הח"כ: "הכניסות לקבר יוסף, אני יודע שזה אולי יפתיע אנשים, גם בצה"ל חושבים שהן תורמות לביטחון", לטענת חבר הכנסת: "בסוף כל כניסה כזו, זה קודם כל מוציא מחבלים החוצה, הם אוספים מודיעין בכניסות האלה".

מוקדם יותר היום, איש התקשורת שמעון ריקלין, שמשדר תוכנית יומית בערוץ 14, בחר לפרסם תגובה הפוכה לחלוטין: "אחי המתנחלים האהובים. האם לא התבלבלנו?", תהה בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "ממתי תפילה בקבר יוסף מצדיקה את פציעתם או חלילה פגיעה חמורה יותר בחיילי צה"ל היקרים שלנו? או באלו הנוסעים להתפלל שם?".

‏קצין ושלושה לוחמי צה"ל נפצעו הלילה בשכם

נזכיר כי ‏קצין ושלושה לוחמי צה"ל נפצעו הלילה במהלך פעילות לאבטחת כניסת אזרחים למתחם קבר יוסף שבעיר שכם, לאחר שכוח רגלי עבר בסמוך למטען אשר הופעל והתפוצץ. הלוחמים פונו בהכרה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו.

‏פיצוץ המטען התרחש בנקודה בה פעלו כוחות הביטחון לאבטחת הצירים ולא במסלול כניסת האזרחים למתחם. כניסת המתפללים לקבר יוסף נמשכה כסדרה, ואלפים נכנסו לקבר יוסף, ביניהם חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס, אדמו"רים וראש מועצת שומרון יוסי דגן.