נתניהו נגד השר פרוש: "בעניין ברלנד"

לאחר שהשר מאיר פרוש ביקש משגריר אוקראינה לאפשר לעבריין אליעזר ברלנד להיכנס למדינה לרגל חגיגות ראש השנה באומן, מבהיר נתניהו כי הממשלה לא עומדת מאחורי הבקשה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/08/23 20:51 יב באלול התשפג

נתניהו נגד השר פרוש: "בעניין ברלנד"
נתניהו, יוצא נגד פניית השר פרוש, צילום: SRAYA DIAMANT/POOL

ראש הממשלה נתניהו, מבהיר הערב (ג') כי הבקשה של השר פרוש משגריר אוקראינה לאשר את כינסתו של עבריין המין אליעזר ברלנד למדינה, אינה על דעת הממשלה. בהודעה שיצאה מלשכת ראש הממשלה נכתב: "ראש הממשלה נתניהו דוחה את הפנייה בעניין כניסתו של אליעזר ברלנד לאוקראינה והוא מבהיר כי ממשלת ישראל אינה עומדת מאחורי בקשה זו".

בית המשפט באוקראינה החליט להשאיר את איסור הכניסה של ברלנד

הדברים מגיעים כאמור, לאחר פרסום הבקשה של השר פרוש מהשגריר האוקראיני. שר ירושלים ומסורת שמתוקף תפקידו אמון על ביקורם של חסידים אזרחי ישראל באומן בראש השנה, ביקש משגריר אוקראינה לאפשר את כניסת עבריין המין ברלנד למדינה. זאת לאחר שברלנד קיבל "ויזה שחורה" מאוקראינה, שמונעת את כניסתו. בית המשפט באוקראינה כבר סירב להיענות לבקשתו בעבר והחליט להשאיר את איסור הכניסה של ברלנד לעוד 3 שנים.

פרוש וברלנד, נתניהו מתנער

פרוש וברלנד, נתניהו מתנער צילום: David Cohen/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90

"בחרת להשקיע משאבים כדי לסייע לעבריין המין המורשע"

מרכז הסיוע מגן הפועל למניעת פגיעות מיניות בקרב המגזר החרדי, פנה היום לשר פורוש בדרישה כי יתנצל על עזרתו לברלנד. "הזדעזענו להיחשף לפרסומים כי מתוקף תפקידך כשר בממשלת ישראל, המייצג את כלל אזרחי ישראל, בחרת להשקיע משאבים ומאמצים בהגשת בקשות רשמיות בשם מדינת ישראל, לסייע לעבריין המין המורשע אליעזר ברלנד להיכנס לאוקראינה לחג ראש השנה", כתבו בארגון מגן והוסיפו: "אנו מוחים על שימושך הקלוקל, הפרוע והבזוי בשמם של מיליוני אזרחים שמוקיעים את מעשיו החמורים של ברלנד. בכך בוודאי לא תתפאר מורשת ישראל וירושלים".