תבוסה למפגינים? רוטמן כבר מתכנן את הצעד הבא

בקשתו של יו"ר ועדת חוקה לצו הרחקה נגד מפגינים, התקבלה באופן חלקי בבית המשפט שהכריע כי יאסר עליהם להטריד את משפחתו בעת נופש משפחתי | השלב הבא - מתכונן לתביעה אזרחית לפי חוק הגנת הפרטיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 21:00 י באלול התשפג

תבוסה למפגינים? רוטמן כבר מתכנן את הצעד הבא
רוטמן, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שיו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, שמחה רוטמן, הגיש בקשה לבית המשפט להוציא צו הרחקה נגד 400 פעילי מחאה המפגינים נגדו, ואף דרש לסגור את קבוצת הוואטסאפ המשותפת להם - בית המשפט קיבל באופן חלקי את דרישותיו.

בהחלטת בית המשפט בנושא, נכתב כי אמנם מדובר במחאה לגיטימית, אבל בכדי להגן על ילדיו הקטינים של רוטמן - יאסר על המוחים להפגין בזמן שיו"ר ועדת חוקה ומשפחתו נופשים. "מצאתי להגביל את האפשרות להפגין במקום בו נצפים בני משפחתו של המבקש באותו נופש, על מנת למנוע אפשרות לצם אותם או לפרסם תמונותיהם", נכתב בהחלטה.

"ההמשך, בתביעות אזרחיות לפי חוק הגנת הפרטיות"

רוטמן הגיב להחלטה בציוץ ששיתף בטוויטר: "שמח על כך שבית המשפט מצא לנכון למתוח קו ברור שמבדיל בין חופש המחאה וזכות ההפגנה שחשובות מאוד לבין הטרדה, הצקה ופגיעה במשפחתו של נבחר ציבור", לדבריו: "גם אם אני סבור שיש להעביר את הקו במקום אחר, עצם מתיחת הקו חשובה מאוד. ההמשך, בתביעות אזרחיות לפי חוק הגנת הפרטיות, בהתאם להמלצת השופט".

נזכיר כי בבקשה שהגיש בשבוע שעבר, נכתב: "המשיבים החלו לרדוף אחרי רוטמן ורעייתו תוך פגיעה בפרטיות, ביצעו פעולות בילוש ופרסמו מידע אישי בדבר מיקומם, במטרה לחבל בחופשתם הפרטית תוך הפרת חוק הגנת הפרטיות". רוטמן ביקש מבית המשפט להורות על סגירת קבוצת הוואטסאפ של המפגינים כלפיו, שלטענתו נועדה לרמוס את פרטיותו.