המהלך של רוטמן נגד המפגינים נגדו: "רומסים את פרטיותי"

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן הגיש בקשה לצו הרחקה נגד מאות מפגינים, שלטענתו פוגעים בפרטיותו ודרש לחסום את קבוצת הוואטסאפ שלהם | "החלו לרדוף אחרי רוטמן ורעייתו תוך פגיעה בפרטיות וביצעו פעולות בילוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/23 11:47 ו באלול התשפג

המהלך של רוטמן נגד המפגינים נגדו: "רומסים את פרטיותי"
שמחה רוטמן, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ שמחה רוטמן, מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת חוקה, הפך בחודשים אחרונים לפנים של הרפורמה המשפטית ובהתאם לכך, מפגינים רבים נגד הרפורמה מפנים את מחאתם כלפיו באופן אישי. לאחרונה חבר הכנסת חש שהמחאה נגדו עברה את גבול הטעם הטוב, והגיש יחד עם אשתו בקשה לבית משפט השלום בירושלים, להוצאת צו הרחקה נגד 400 פעילי מחאה נגד הרפורמה.

בבקשה שהגיש נכתב: "המשיבים החלו לרדוף אחרי רוטמן ורעייתו תוך פגיעה בפרטיות, ביצעו פעולות בילוש ופרסמו מידע אישי בדבר מיקומם, במטרה לחבל בחופשתם הפרטית תוך הפרת חוק הגנת הפרטיות". רוטמן ביקש מבית המשפט להורות על סגירת קבוצת הוואטסאפ של המפגינים כלפיו, שלטענתו נועדה לרמוס את פרטיותו.

הפגנה

הפגנה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מפגינם חסמו את הדרך - רוטמן חטף מגפון

לפני מספר שבועות, בעת שרוטמן שהה בניו-יורק, מפגינים מחו נגד הרפורמה במערכת המשפט מתחת לפגישה בה נכח חבר הכנסת מהציונות הדתית. עם צאתו ובדרכו לחדר במלון בו הוא שוהה, המפגינים התקרבו אליו ואחת מהן צעקה לעברו בעזרת מגפון. בשלב מסוים חטף רוטמן את המגפון בזעם.

רוטמן תיאר את שאירע בניו יורק בחשבון הפייסוק שלו. "קבוצה קטנה של מפגינים אלימים התקיפה אותי ואת אשתי כשהלכנו בשעת לילה מאוחרת בניו-יורק", טען חבר הכנסת. "הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאשתי חנה על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות. המאבטחים הזמינו משטרה, תיארנו להם איפה אנחנו, והמשכנו ללכת, כשאנחנו מתעלמים מהמפגינים".