פרשת הרוגלות במשטרה הציטוטים מתוך ישיבת הממשלה: "חושבים שכולנו מטומטמים?"

בישיבת הממשלה האחרונה הוחלט על הקמת ועדת חקירה בנושא הרוגלות במשטרה - למרות התנגדותה של היועמ"שית | בדיון נשמעו אמירות קשות, כאשר השרים היו בדעה אחת בנושא: "המטרה של הוועדה היא למנוע פגיעה בזכויות אזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 16:12 י באלול התשפג

הציטוטים מתוך ישיבת הממשלה: "חושבים שכולנו מטומטמים?"
ישיבת הממשלה , צילום: Sraya Diamant

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (א') הוחלט על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בסוגיית הרגולות במשטרה, המכונה "פרשת פגסוס". ההחלטה התקבלה בניגוד לחוות דעתה של היועמ"שית, שהבהירה כי אין סמכות לוועדת הבדיקה הממשלתית לעסוק בתיקים פליליים תלויים ועומדים, ובהם תיקי ראש הממשלה.

במהלך הישיבה, שר המשפטים יריב לוין פנה לגיל לימון, המשנה ליועמ"שית: "הדברים שלך חמורים מאוד ומונעים זכויות אדם". לימון הגיב: "תכתוב שלא תתעסק בתיקים פתוחים". לוין: "אתם לא רוצים שנתעסק בתיקים פתוחים. אין דבר כזה. אם אנחנו יודעים שנעשה עוול בתיק פתוח לא נתעסק בו".

יריב לוין,

יריב לוין,, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מה זה השתלטו עלינו? הם חושבים שכולנו מטומטמים?"

שרים נוספים בוועדה צידדו ברוטמן. השרה גלית דיסטל תקפה: "אתה אומר שאם יש עיוות דין לא נתעסק בו?" והשר קרעי הזכיר: "היועמשית של משרד המשפטים נזפה בייעוץ המשפטי שלי". גם שרת ההתיישבות סילמן ניצלה את ההזדמנות כדי להעביר את ביקורתה האישית על היעוץ המשפטי: "הייעוץ המשפטי של משרד המשפטים גם איים עלי בעניין הפיילוט של רחצה במעיינות".

שר האוצר סמוטריץ' הצטרף לדבריהם, "אל תדאגו, אנחנו נתעסק רק בפושעים אמיתיים לא במלאכים עם כנפיים טהורות". והשרה לקידום מעמד האישה מאי גולן זעמה: "מה זה השתלטו עלינו? הם חושבים שכולנו מטומטמים? חייבים לגדוע את התרבות של 'לתפוס בגרון'". גם השרה גמליאל טענה: "המטרה של הוועדה היא למנוע פגיעה בזכויות אזרחים שהשתמשו נגדם ברוגלות".

בהרב מיארה, שר האוצר דורש ייצוג עצמי

בהרב מיארה, , צילום: Shir Torem/Flash90

סמוטריץ': "המשותף לכולנו הוא רצון בגופי אכיפה חזקים"

לאחר שנגמרה ישיבת הממשלה, שר האוצר סמוטריץ' פרסם הודעה בה הביע תמיכה בשר לוין: "מחזק את ידידי, שר המשפטים יריב לוין, על קידום ועדת החקירה בעניין הרוגלות. הצורך בגופי אכיפה נקיי כפיים השומרים על זכויות האזרח וזכויות הפרט באופן מלא ומהווים אבן יסוד בקיום שלטון החוק, הוא צורך מהותי ועל כך אין חולק", כתב. "אם חלילה נפל פגם בעבודת גופי האכיפה, אני סמוך ובטוח שמדובר באינטרס ראשון במעלה של כלל הרשויות, למצוא ולבער את הנגע. המשותף לכולנו הוא רצון בגופי אכיפה חזקים, עצמאים הפועלים למען מדינה בטוחה לכל אזרח".