במשרד החינוך מבהירים: השר לא היה מעורב בתוכנית

אחרי שנחשפה התוכנית של משרד החינוך לניהול המחלוקות הפוליטיות בבית הספר, מתפרסמת הבהרה: השר קיש ואנשיו לא היו מעורבים בבניית התכנים של התוכנית החדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/23 22:26 ט באלול התשפג

במשרד החינוך מבהירים: השר לא היה מעורב בתוכנית
יואב קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד החינוך פרסם בסוף השבוע את התוכנית שתעזור לבתי הספר להתמודד עם המחלוקות הפוליטיות, "חינוך לכל הדעות - לומדים לנהל מחלוקות", העוסקת בשסעים החברתיים ובמחלוקות העמוקות בחברה הישראלית. היום (שבת) הובהר על ידי משרד החינוך, כי לאורך כל העבודה לא הייתה כל מעורבות לא מצד שר החינוך, לא מצד כל גורם מטעמו - גם לא המשנה למנכל. "יעידו על כך מגוון האנשים הרבים שעמלו לילות כימים לכתוב את התכנים והיו שותפים לאורך התהליך", נכתב.

לדבריהם, התוכנית נכתבה על ידי צוות רחב מאד של אנשי מקצוע. לקחו בה חלק המזכירות הפדגוגית ובה הפיקוח על האזרחות והמטה לחיים משותפים. כמו-כן, המנהל הפדגוגי ובו אגפי הגיל (קדם יסודי, יסודי ועל יסודי) והשירות הפסיכולוגי ייעוצי. מנהל חברה ונוער, מנהל עובדי הוראה ואגף בכיר אסטרטגיה ותכנון. הצוות התייעץ עם מנהלי בתי הספר, בהם גם מנהלים מהעיר תל אביב, וכן עם מועצת התלמידים והנוער הארצית. "העקרונות של התוכנית והתכנים שלה משקפים אך ורק את התובנות שעלו מצד כל השותפים המקצועיים", נטען.

התכנית החדשה של משרד החינוך

התכנית החדשה של משרד החינוך צילום: מתוך התכנית

יואב קיש: "למערכת החינוך יש תפקיד משמעותי ביצירת חיבור"

ההבהרה מגיעה לאחר ששר החינוך, יואב קיש אמר על התוכנית: "למערכת החינוך יש תפקיד משמעותי ביצירת חיבור ושפה משותפת בין קבוצות אוכלוסייה בחברה הישראלית. מנהלי המסגרות יקבלו כלים לטיפול בקונפליקטים ובנוסף שנת הלימודים החדשה, העומדת בפתח, תוקדש לקבלת דעות שונות, חיזוק הלכידות החברתית, העצמת הסולידאריות ומניעת הקיטוב החברתי".