גם היועמ"שית מאשרת: נתניהו יוכל לעסוק ברפורמה המשפטית - בתנאי אחד

גלי בהרב מיארה תתיר לראש הממשלה לעסוק ברפורמה המשפטית - למרות המשפט התמנהל נגדו וניגוד העניינים - במידה והרפורמה תצומצם | היועמ"שית סבורה שהוצאת נתניהו לנבצרות בעקבות הפרת ההסכם לא על הפרק

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 20:41 יד באב התשפג

גם היועמ"שית מאשרת: נתניהו יוכל לעסוק ברפורמה המשפטית - בתנאי אחד
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום חמישי הקרוב יעלה לדיון בבג"ץ חוק הנבצרות, שמטרתו היא צמצום האפשרות להוצאת ראש ממשלה מכהן. אחת הסיבות שהחוק קודם היא למנוע מהיועמ"שית להוציא את נתניהו לנבצרות בשל עיסוקו ברפורמה המשפטית - רפורמה שחוסה תחת הסכם ניגוד העניינים שלו בשל משפטו המתנהל. לפי פרסום עמית סגל, בהרב מיארה תתיר לנתניהו לעסוק ברפורמה במידה והיא תצומצם.

התנאי של בהרב מיארה

צמצומה של הרפורמה, מהלך שיבטיח את המשכת משפטו של נתניהו מבחינתה של בהרב-מיארה, יגרום לה להתיר לו לעסוק למרות ניגוד העניינים. לפי פרסום של סגל, מוקדם יותר היום (ג'), היועצת המשפטית אמרה בדיון שנערך לאחרונה כי לא היה דיון על הוצאת נתניהו נבצרות ושזה "לא על השולחן".

בהרב מיארה,

בהרב מיארה | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לטענתו, בהרב-מיארה סבורה כי זו טעות לחשוב שנבצרות היא פתרון קסם למצב שבו ראש ממשלה מפר את הסדר ניגוד העניינים שלו. נזכיר כי לקראת הדיון בבג"ץ הגישה היועמ"שית חוות דעת חריפה נגד החוק בה נאמר כי נעשה שימוש לרעה בסמכות מכוננת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט. חוות הדעת גררה תגובה חריפה של הקואליציה - ששיגרה מכתב חתום על ידי ראשי המפלגות החברות בה.

כזכור, בשבוע שעבר עבר החוק לצמצום עילת הסבירות - מהלך שגרר ביקורת חריפה מצד האופוזיציה וגרר את המשך ההפכנות הגדולות בקפלן. יכול להיות שהצעתה החדשה של היועמ"שית תסיט את כיוון הספינה? לא אם תשאלו את לוין ורוטמן.