במטרה למגר את הפשיעה: הצעה חדשה הונחה על שולחן הממשלה

השר בן גביר ניסח הצעה חדשה להחלטת ממשלה, אותה הוא רוצה להעלות בישיבת הממשלה הקרובה, שמטרתה לסייע במיגור הפשיעה במגזר הערבי: "לקבוע כי תוקם יחידה ייעודית בשב"כ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/23 14:04 ו באלול התשפג

במטרה למגר את הפשיעה: הצעה חדשה הונחה על שולחן הממשלה
בן גביר, צילום: צילום מסך

בשל הפשיעה החמורה הגואה בחברה הערבית, ועל רקע הביקורת הנוקבת כלפיו, יגיש היום (ד') השר בן גביר בקשה לעלות בישיבת ממשלה הקרובה הצעה להחלטת ממשלה, זאת, לדבריו: "מטרה לחזק את שלום הציבור ובטחונו - ועל מנת לשמור ולקדם אינטרסים ממלכתיים חיוניים לביטחון הלאומי של המדינה".

בהצעה דורש השר בן גביר מרה"מ וחברי הממשלה, לערב את שב"כ בסיוע למשטרה במאבק בפשיעה הלאומנית ובארגוני הפשע, על ידי יחידה ייעודית שתוקם בשירות הביטחון הכללי ועל ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים.

בהצעה נכתב: "סיוע כאמור יהיה באמצעים הטכנולוגיים של שירות הביטחון הכללי, בכפוף לקביעת מנגנוני בקרה לשמירת זכויות הפרט וסמכויות שירות הביטחון הכללי הקבועות לפי כל דין" עוד הוצע: "לקבוע כי תוקם יחידה ייעודית בשירות הביטחון הכללי לשם מימוש סעיף זה".

זירת הרצח בטירה

זירת הרצח בטירה, צילום: דוברות המשטרה

"מחריד לחשוב שביטחון הפנים של מדינת ישראל הופקד בידיך"

מוקדם יותר היום, השר לביטחון פנים לשעבר עמר בר לב כתב פוסט חריף נגד התנהלותו של בן גביר בנושא מיגור הפשיעה. בר לב כתב דברים קשים: "אתה פשוט מכור למצלמות, לכאוס ואלימות. וכי אתה אדם נטול כל כישורים בסיסיים, ניסיון והבנה להתמודד עם אתגר שכזה. אדם מופקר ומסוכן מאין כמותו, שמחריד לחשוב שביטחון הפנים של מדינת ישראל הופקד בידיך".

ההצעה המלאה:


להורדת הקובץ