היועמ"שית בולמת את המהלך של יריב לוין שהגיב: הוועדה תצא לפועל

היועמ"שית פרסמה את תגובתה למהלך שמקדם לוין להקמת וועדת חקירה לשימוש ברוגלות בידי המשטרה. בהרב מיארה בולמת את הקמת הוועדה וקובעת כי אין בסמכות הממשלה להתערב בהליכים תלויים ועומדים וכאלה שנידונים בבית משפט | לוין הגיב: "דוחה מכל וכל את האמור במכתבך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 20:56 ה באלול התשפג

היועמ"שית בולמת את המהלך של יריב לוין שהגיב: הוועדה תצא לפועל
בהרב מיארה, בולמת את לוין, צילום: Marc Israel Sellem/POO

לפני חודש הכריז שר המשפטים לוין על הקמת וועדת חקירה ממשלתית לפרשת הרוגלות במשטרה, אך הערב (ג') מפרסמת היועמ"שית בהרב מיארה את עמדתה וקובעת כי אין בסמכות הממשלה להקים וועדה שכזו. לוין הגיב בסמוך וכתב לבהרב מיארה: אמשיך לקידות הקמת הוועדה

היועמ"שית: "הממשלה אינה מוסמכת"

בהרב מיארה כותבת במכתב ששלחה לשר המשפטים כי "הממשלה אינה מוסמכת להורות על ביצוע פעולה כלשהי ביחס להליכים פליליים תלויים ועומדים. מסקנה זו מתבססת על לשון החוק". עוד היא מוסיפה בהקשר לתיקי ראש הממשלה כי הדבר מעלה חשש "לשיבוש מהלכי משפט בתיקים אלה, ופוגעת בעצמאות עבודתם של גופי אכיפת החוק".

לוין, תוקף את פסיקת בג"ץ

לוין, תוקף את בהרב מיארה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לוין דוחה את טענות היועמ"שית

שר המשפטים לוין מיהר להגיב והבהיר כי הוא ימשיך בנסיונו להקמת הוועדה וכי אין בסמכותה של היועמ"שית לדון בכך כלל. לוין פותח וכותב: "אני דוחה מכל וכל את האמור במכתבך" ומוסיף: "אבקש להודיעך כי בדעתי לפעול ללא דיחוי לאישור מיידי של הקמת הוועדה, בדרך שתבטיח את יכולתה לפעול ולהגיע לחקר האמת".

מכתבו המלא של לוין

מכתבו המלא של לוין צילום: ללא