היועמ"שית הכריעה: כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף

בהרב מיארה החליטה להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת מחד"ש לאחר שזה תועד מכה שוטר בהפגנה בדרום הר חברון. עורך דינו של כסיף: "אנו מכבדים את ההחלטה על אף שאנו חולקים עליה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 22/08/23 09:16 ה באלול התשפג

היועמ"שית הכריעה: כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף
ח"כ עופר כסיף, יוגש נגדו כתב אישום, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

כתב אישום יוגש נגד חבר הכנסת עופר כסיף, כך הכריעה היועמ"שית גלי בהרב מיארה לאחר שקיבלה את עמדת להב 443 ופרקליט המדינה עמית איסמן, כך פורסם הבוקר (ג') בכאן "רשת ב'". הסעיף בגינו יוגש כתב אישום נגד כסיף, הוא תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

העימות שהוביל לכתב האישום

כזכור, במהלך שנת 2022 הגיע חבר הכנסת להפגנה בדרום הר חברון והתעקש להיכנס עם רכבו לשטח ההפגנה. לאחר שהשוטר במקום לא אפשר את הדבר, החל חבר הכנסת להתעמת עם השוטר, עימות בסופו היכה כסיף את השוטר.

עורך דינו של כסיף, דניאל חקלאי, אמר בתגובה ל"רשת ב'": "אנו מתבשרים שהטענות שלנו במסגרת השימוע אצל היועמ"שית נידחו. אנו מכבדים את ההחלטה על אף שאנו חולקים עליה. אני מקווה שנוכל להבהיר בבית המשפט עד כמה הדברים שונים בתכלית מכפי שהם מוצגים בכתב האישום. אני עדיין מקווה שבית המשפט יזכה את ח"כ כסיף".

"פעלתי במסגרת תפקידי כחבר כנסת ויש לי חסינות"

לאחר האירוע זומן חבר הכנסת לחקירה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) במשרדי להב 433 לאחר אישור של היועצת המשפטית לממשלה. "אין לי מה להסתיר, אני יודע שפעלתי כשורה וזהו. זה לא הפתיע אותי שזימנו אותי לחקירה, אבל זה לא תקין. פעלתי במסגרת תפקידי כחבר כנסת ויש לי חסינות. ההחלטה של היועצת המשפטית לממשלה למעשה מוסיפה חטא על פשע של השוטר שפגע בחסינות שלי", אמר ל-ynet עם הגעתו לחקירה.

עופר כסיף

עופר כסיף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90