הפרקליטות הודיעה לעופר כסיף: "שוקלים להעמידך לדין בכפוף לשימוע"

בהודעה שנשלחה לעורכי דינו של חבר הכנסת הודיעו בפרקליטות מחוז ירושלים כי היועמ"שית שוקלת להעמידו לדין לאחר שתקף בשנה שעברה שוטר במהלך הפגנה בדרום הר חברון: "החל בנסיעה איטית עד שפגע ברגלו של שוטר שחסם את דרכו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 01/03/23 19:26 ח באדר התשפג

הפרקליטות הודיעה לעופר כסיף: "שוקלים להעמידך לדין בכפוף לשימוע"
כסיף, היועמ"שית שוקלת להעמידו , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כסיף יועמד לדין בכפוף לשימוע: פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הודיעה לעורך דינו של חבר הכנסת עופר כסיף כי היועצת המשפטית לממשלה שוקלת להעמידו לדין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה, עמית איסמן. כסיף כזכור, תקף שוטר במהלך הפגנה שנערכה בשנה שעברה בדרום הר חברון.

"ח"כ כסיף יצא מרכבו וחבט בראשו של השוטר"

החשדות נוגעים להתנהלותו של ח"כ כסיף בהפגנה שהתקיימה במאי 2022 במרחב דרום הר חברון, במחאה על פסק דינו של בית המשפט העליון שהורה על פינוי כפרים באזור. במסגרת היערכות כוחות הביטחון, הוצאו צווים אשר הורו על הגבלת תנועת אוטובוסים והכריזו על מוקדים שונים במרחב כשטח צבאי סגור. למרות זאת, התקיימה הפגנה במרחב ובמהלכה הודיע קצין משמר הגבול לח"כ כסיף שאין באפשרותו להיכנס עם רכבו לכיוון קהל המפגינים שעמד במרחק קצר ממנו, ויותר לו מעבר רגלי.

היועמ"שית

היועמ"שית בהרב מיארה, שוקלת להעמיד את חבר הכנסת כסיף לדין | צילום: Shir Torem/Flash90

על אף האמור, ביקש חבר הכנסת להיכנס עם רכבו למתחם ההפגנה, ובינו לבין השוטרים התפתח ויכוח שבסיומו נכנס כסיף לרכבו והחל בנסיעה איטית עד שפגע ברגלו של שוטר שחסם את דרכו. בתגובה היכה השוטר על מכסה המנוע של הרכב וצעק על ח"כ כסיף. על פי החשד, ח"כ כסיף יצא מרכבו וחבט בראשו של השוטר.

"פעלתי במסגרת תפקידי כחבר כנסת ויש לי חסינות"

כזכור, לאחר האירוע זומן חבר הכנסת לחקירה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) במשרדי להב 433 לאחר אישור של היועצת המשפטית לממשלה. "אין לי מה להסתיר, אני יודע שפעלתי כשורה וזהו. זה לא הפתיע אותי שזימנו אותי לחקירה, אבל זה לא תקין. פעלתי במסגרת תפקידי כחבר כנסת ויש לי חסינות. ההחלטה של היועצת המשפטית לממשלה למעשה מוסיפה חטא על פשע של השוטר שפגע בחסינות שלי", אמר ל-ynet עם הגעתו לחקירה.