אחרי הפיגוע בדרום הר חברון: זו הדרישה של בן גביר מנתניהו

בעקבות הפיגוע הקשה בדרום הר חברון, השר לבטחון לאומי דורש מראש הממשלה נתניהו להקדים את כינוס הקבינט | סביבת בן גביר: "הגיע הזמן לשים סוף למדיניות הרכה של גלנט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/23 12:43 ד באלול התשפג

אחרי הפיגוע בדרום הר חברון: זו הדרישה של בן גביר מנתניהו
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפיגוע הקשה בדרום הר חברון גורר תגובות בשדה הפוליטי. בעקבות הפיגוע ורצף האירועים הביטחוניים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה היום (ב') לראש הממשלה נתניהו בדרישה להקדים את דיון הקבינט שנקבע ל-10 לספטמבר.

בסביבתו של בן גביר אומרים כי "הגיע הזמן לשים סוף למדיניות הרכה של גלנט". בין היתר דורש השר לבטחון לאומי חבילת צעדים שכוללת הצבת מחסומים, חיסולים ממוקדים, שלילת היתרי עבודה, וביצוע כתרים וסגרים.

סמוך לזירת הפיגוע, קרית ארבע |

סמוך לזירת הפיגוע, קרית ארבע | צילום: מד"א

סטרוק: "שר הביטחון, ההחלטה בידך"

השרה סטרוק ממפלגת "הציונות הדתית" אמרה אחרי הפיגוע: "הלב זועק, הראש לא מוכן לעכל. עוד פיגוע-דמים שהתאפשר רק בגלל העדר ההחלטה המתבקשת: כבישי יו"ש לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור. שר הביטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא". יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת יצחק קרויזר, צייץ אחרי הפיגוע: "דורשים נקמה! דם יהודי אינו הפקר!".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "פיגוע קטלני בדרום הר חברון, מחבלים נתעבים רצחו בדם קר אישה ופצעו קשה אדם נוסף. אני שולח ניחומים למשפחה על האובדן הקשה ומתפלל עם כל עם ישראל לרפואת הפצוע. כוחות הבטחון לא ירפו מהרוצחים, מרדף ועוד מרדף עד שישיגו אותם. מול הטרור נדרשת יד קשה ונחושה".