כהנא לא לבד: ח"כים במחנה הממלכתי תמכו בכניסה לממשלה - כך הגיב גנץ

לאחר שחבר הכנסת מהמחנה הממלכתי פרסם מתווה לכניסת מפלגתו לממשלת אחדות בראשות נתניהו, נחשף כי הנושא עלה בישיבת מיוחדת של המפלגה וכי עוד ח"כים תמכו. גנץ הגיב: "אין לנו עם מי לעשות עסקים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 17/08/23 21:14 ל באב התשפג

כהנא לא לבד: ח"כים במחנה הממלכתי תמכו בכניסה לממשלה - כך הגיב גנץ
המחנה הממלכתי, עוד ח"כים תומכים בממשלת אחדות, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מוקדם יותר היום (ה') פרסם חבר הכנסת מתן כהנא מתווה לכניסת מפלגתו לממשלה יחד עם יש עתיד וכינון ממשלחת אחדות בראשות נתניהו. ב"ערוץ 13" פורסם הערב כי כהנא לא לבד וכי לפחות עוד שלושה חברי כנסת תמכו במהלך. גנץ צינן את הנושא וטען כי אין לו פרטנר בצד השני.

גנץ לא לבד: היו גם מתנגדים למהלך

על פי הדיווח, הנושא עלה בישיבה מיוחדת של המפלגה לפני מספר שבועות ולפחות עוד שלושה חברי כנסת מלבד כהנא תמכו בכניסה לממשלת אחדות בתנאים מסויימים. מלבד גנץ שהתנגד נחרצות למהלך, הייתה זו גם השרה לשעבר פנינה טמנו שטה שהתנגדה למהלך.

מתן כהנא עם נתניהו

מתן כהנא עם נתניהו, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

ממשלה בראשות נתניהו לשנתיים ואחר כך בחירות

כאמור, מוקדם יותר היום פרסם חבר הכנסת כהנא מתווה לכניסת מפלגתו לממשלת אחדות. כחלק מעיקרי המתווה מציע כהנא ממשלה הנשענת על הליכוד המחנה הממלכתי ויש עתיד כשאר ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו למשך השנתיים הקרובות ולאחר מכן יערכו בחירות ונתניהו יפרוש מהזירה הפוליטית.

כהנא, אמנם הביע ספקנות בנוגע למהלך אך כתב כי אין פתרון טוב יותר מזה למשבר בו המדינה נמצאת כעת, לדבריו יש יתרונות רבים בהקמת ממשלה אחדות בראשות נתניהו, "ממשלה כזו תוכל לרפא את השסע הפנימי העמוק בינינו ותיתן מקום לכל חלקי החברה בישראל. תאחד מחדש את הצבא ותתמודד עם האיומים החיצוניים המתגברים סביבנו. תפעל לגבש חוקה, או לכל הפחות לחוקק מקבץ חוקי יסוד שיאזנו טוב יותר את מארג הכוחות בין רשויות השלטון"