בגלל ציוצים: יש עתיד מתנערת מהמועמד לראשות העיר - וחושפת סעיף בהסכם

במפלגת יש עתיד החליטו לבטל את ההסכם עם שי קינן, המועמד בו תמכו בבחירות המקומיות בעיר חולון. ביטול ההסכם מגיע ברקע חשיפת ציוצים בעברו בו בין היתר התבטא נגד לפיד | במפלגה חשפו סעיף בהסכם

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 17/08/23 17:15 ל באב התשפג

בגלל ציוצים: יש עתיד מתנערת מהמועמד לראשות העיר - וחושפת סעיף בהסכם
לפיד, המפלגה מתנערת מהמועמד בחולון, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

במפלגת יש עתיד החליטו להתנער ממועמד המפלגה בחולון שי קינן, זאת לאחר שנחשפו ב-"כאן רשת ב'" שורות ציוצים שלו בהם הביע עמדות נגד לפיד וגם בנושא נוער טרנסג'נדרי. במפלגה אמרו לאחר פרסום הציוצים כי "יש עתיד עוצרת את המו"מ עם המועמד לראשות עיריית חולון ,שי קינן, והחליטה לא לתמוך בו עקב התבטאויות רבות שאינן תואמות את ערכי המפלגה". קינן, שהיה בעבר סגן ראש העיר חולון, מתמודד הפעם על רשות העיריה מול ראש העיר ב-30 השנים האחרונות מוטי ששון.

הסעיף שנחתם מול כל מועמד

במפלגה הוסיפו ואמרו: "הבחירות המוניציפליות הן קריטיות במאבק למען הערכים הליברלים במדינה. זו הסיבה שיש עתיד החליטה ללכת בכל הכוח על הרשויות הליברליות ולהגן שם על החינוך של הילדים והזכויות האזרחיות של התושבים".

יש עתיד |

יש עתיד, מתנערי מקינן. צילום: Gideon Markowicz/Flash90

במפלגה חשפו סעיף בו הם משתמשים בכל הסכם מול מועמדים ברשויות המוניציפליות: "הרשימה תכבד את אורחות חייו של אדם באופן שיאפשר לכל תושב/ת לחיות את חייו לפי אמונתו ודרכו". כאמור, קינן חתם בחודש אפריל האחרון על חוזה מול יש עתיד וכתב: "אני מברך את את מפלגת "יש עתיד" על התמיכה במועמדותי לראשות העיר והצטרפות לרשימת "חולון מתחדשת" בראשותי למועצת העיר".

הציוצים שהובילו להתנערות יש עתיד

בין הציוצים בגינם התנערו במפלגה מקינן היה ציוץ בו כתב על ראש המפלגה לפיד: "לא רוצה לחשוב על משא ומתן מדיני של הערבים עם לפיד. חידשתם כבר את הדרכון?", בציוץ אחר כתב: "מכיר את הדמות השיכורה והמצחיקה בשנות ה-80 המצויינת של אסייג שמבליחה פעמיים שלוש בפרק ואומרת 'רק אני קובע פה'? אז אסתר חיות".