פלונטר חוק הגיוס: דרעי בביקורת חריפה על יהדות התורה

נמשכים המגעים בקואליציה בנוגע לחוק הגיוס. בעוד נתניהו מנסה להגיע למצב של דחיית החקיקה או העברת חקיקה בהסכמות, ביהדות התורה לא מוכנים להתפשר. יו"ר ש"ס מותח ביקורת על השותפים וטוען כי הם "עלולים לפגוע בהעברת החוק"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/08/23 07:42 כח באב התשפג

פלונטר חוק הגיוס: דרעי בביקורת חריפה על יהדות התורה
דרעי וגולדקנופף | , צילום: Flash 90

בימים האחרונים, עוסקים בקואליציה בהכנות למושב הכנסת הבא ולחוק הגיוס שיגיע לפתחה. ראש הממשלה נתניהו עוסק בנושא אישית, ובשורת פגישות עם שותפיו החרדים ניסה להגיע להבנות סביב העברת חוק הגיוס שברקע גם הדרישה לחוקק את חוק יסוד לימוד התורה או את פסקת ההתגברות.

הביקורת של דרעי על יהדות התורה

אך בעוד מפלגת יהדות התורה מציגה קו נוקשה שאינו ממוכן להתפשר בדבר בכל הנוגע לחוק הגיוס ולחוקים הנלווים, בש"ס מנסים להגיע עם נתניהו להבנות ונחשבים לגורם היותר פרגמטי. ב"כאן חדשות" פורסם כי בשיחות סגורות, מותח יו"ר ש"ס אריה דרעי ביקורת חריפה על שותפיו מיהדות התורה וטוען כי הם "מדברים דיבורים מיותרים שעלולים לפגוע באישור החוק".

אכן בימים האחרונים, התגברו הקריאות מתוך יהדות התורה בנוגע לעמדתם כאשר מהצד השני נתניהו חושש כי העברת חוקים אלו בתקופה מתוחה שכזו תבעיר את השטח.

נתניהו וגפני

נתניהו וגפני, מנסה להגיע להבנות. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הויכוח הפנים חרדי

ישנו ויכוח פנים חרדי בשאלה איך לדרוש את חקיקת פסקת ההתגברות. בעוד דגל התורה הליטאית וחבר הכנסת גפני מעוניינים בפסקת התגברות שתיכלל בחוק הגיוס כך שבג"ץ לא יוכל להתערב בו, באגודת ישראל של גולדקנופף רוצים ללכת רחוק עוד יותר ודורשים חקיקת פסקת ההתגברות מלאה ללא הצמדה לחוק מסויים כשבש"ס נמנעים מלהביע עמדה ברורה והמפלגה נחשבת לכזו שיכולה לחיות עם פתרון פרגמטי.