הפטור מגיוס שתי אפשרויות בלבד: הדרישה החדשה של יהדות התורה - נתניהו מנסה לרכך

הדרמה סביב סוגיית הגיוס נמשכת ונתניהו מנסה להגיע להבנות עוד לפני חזרת הכנסת. ביהדות התורה מציבים שתי אפשרויות בלבד וגם גולדקנופף לא מוכן להתפשר | וגם: הבקשה של נתניהו מהחרדים בתום הישיבה הדרמטית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/08/23 07:51 כז באב התשפג

שתי אפשרויות בלבד: הדרישה החדשה של יהדות התורה - נתניהו מנסה לרכך
נתניהו, לוין ודרעי, ישיבה דרמטית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות ההתעסקות המרובה בנושא הבטחוני ובמוכנות צה"ל, אחד הדברים אליהם מקדיש ראש הממשלה נתניהו את מאמציו בימים האחרונים, נוגע בנושא פטור הגיוס של הציבור החרדי. תפוח האדמה הלוהט צפוי להגיע להכרעה במושב הכנסת הבא ונתניהו מנסה להגיע לפשרה בנושא מוקדם ככל הניתן. מהצד השני גם במפלגות החרדיות רוצים לראות הכרעה בנושא.

ביהדות התורה דורשים: אחד משני חוקים

למרות שגם בתוך המפלגות החרדיות אין הסכמה מלאה על אופן ההתמודדות, לכולם בור כי הכרעה תצטרך להיות. ביהדות התורה למעשה דורשים שחוץ מחקיקת חוק הגיוס יחוקק אחד מבין שניים: חוק יסוד לימוד תורה שיפטור אותם מגיוס או את פסקת ההתגברות שתאפשר להם להתגבר על פסיקת בג"ץ במידה ויפסול את החוק.

גפני וגולדקנופף, מחלוקת בנוגע לקידום פסקת ההתגברות.

גפני וגולדקנופף, מחלוקת בנוגע לקידום פסקת ההתגברות., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורם ביהדות התורה אמר אתמול ל"כאן חדשות" כי במפלגה "לא יצביעו עוד על פסיק ברפורמה המשפטית" וזאת עד להסדרת חוק הגיוס והחוקים אותם הם דורשים. למרות העמדה של יהדות התורה, נראה כי במפלגה שירצו להגיע לפשרה וכי דווקא אגודת ישראל של השר גולדקנוף תציב קשיים רבים יותר.

הבקשה של נתניהו מהמפלגות החרדיות

על פי דיווח של "חדשות 12", אתמול (א') לאחר הישיבה עם צמרת צה"ל, נועד נתניהו עם לוין ודרעי וגם עם השר גולדקנופף שהצטרף בשיחת טלפון, במטרה למצוא פשרה בנושא. נתניהו דרש מהחרדים ריכוך בחוק הגיוס אך השר גולדקנופף הציג קו נוקשה ודרש את חקיקת חוק הגיוס וגם את פסקת ההתגברות ללא אפשרות של ריכוך. בלשכת נתניהו הכחישו את קיום השיחה.