תוכן השיחה הודלף ובלשכת נתניהו זועמים: "יינקטו צעדים"

נחשף כי במהלך שיחה עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, האשים ראש הממשלה: "אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?" | בתגובה לפרסום מסרו מלשכתו כי ינקטו פעולות נגד ההדלפות

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 13/08/23 20:32 כו באב התשפג

תוכן השיחה הודלף ובלשכת נתניהו זועמים: "יינקטו צעדים"
הרצי הלוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תוכן השיחה הסודית בין ראש הממשלה נתניהו לבין הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר תומר בר חשף הערב (א') ספי עובדיה. על פי הפרסום, במהלך שיחת טלפון שקיים ראש הממשלה עם השניים, דרש מהם להכחיש את דבריו של בר כי קיימת פגיעה בכשירות חיל האוויר.

על פי הדיווח, תקף ראש הממשלה: "זה צבא שמשתלט על מדינה, אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?" הרמטכ"ל השיב לטענות נתניהו במילים: "אני לא יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת". בסביבת נתניהו הגיבו לדברים, ומסרו לעיתונאי לעמית סגל כי: "לאור רצף ההדלפות בסוגיות ביטחוניות ינקטו פעולות ‏לעצירת התופעה המסוכנת".

תומר בר

תומר בר, צילום: Flash90

"ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל"

מוקדם יותר היום, במהלכה פגישה בין ראש הממשלה לבכירי מערכת הביטחון, שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלופי צה"ל הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה"ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. מטעם לשכת נתניהו נמסר: "ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל בשגרה ובחירום לכל אתגר".

נזכיר כי הבוקר (א') דיווח ניר דבורי באתר N12 כי ראשי מערכת הביטחון שוקלים לצאת בהצהרה לציבור ולהציג בעצמם את תמונת המצב אודות כשירות הארגונים. לפי הדיווח מדובר ברמטכ"ל, בראש השב"כ ובראש המוסד. השלושה הכחישו כל תיאום ביניהם, אך בעקבות הדיווח נקבעה פגישה דחופה לרמטכ"ל עם נתניהו.