נחשף: חבל ההצלה ששלח טיבי לבנט - והסירוב המפתיע

ח"כ אחמד טיבי חשף כי הציע לבנט הצעה שיכלה לאפשר לו להחזיק את ממשלתו לעוד מספר חודשים ולמנוע את פירוקה, אולם בסביבת בנט סרבו: "אם איילת שקד תשמע על זה, היא תפיל את הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 18:19 כו באב התשפג

נחשף: חבל ההצלה ששלח טיבי לבנט - והסירוב המפתיע
טיבי , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת בנט-לפיד, המכונה גם "ממשלת השינוי", התפרקה כבר לפני חודשים רבים. אולם רק היום (א') נחשף בתכנית "אנשים" שתשודר הערב בקשת 12, פרט נוסף מהמהלכים הפוליטיים שהתרחשו ימים ספורים לפני נפילת הממשלה.

טיבי הציע לממשלה רשת ביטחון למשך חודשים

במהלך התכנית התראיין יושב ראש תע"ל, אחמד טיבי, וסיפר כי הוא פנה למקורבים לבנט עם הצעה שקשה לעמוד בפניה - להעניק לממשלה רשת ביטחון. משמע - להצביע לכל הצעות הממשלה ובכך למנוע את פירוקה. פנייתו הגיע שבועיים בלבד לפני שהודיע בנט על פירוק ממשלתו, ולטענתו כולה הייתה לאפשר את המשך כהונתה עוד חודשים רבים.

נפתלי בנט

נפתלי בנט , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

"אם איילת שקד תשמע על זה, היא תפיל את הממשלה"

אולם למרות ההצעה המפתה של המפלגה הערבית, בסביבת בנט הגיבו בשלילה ודחו את האפשרות. הטענה - השרה לשעבר איילת שקד לא תאפשר זאת. "אם איילת שקד תשמע על זה, היא תפיל את הממשלה", כך טענו.

נזכיר כי לפני כשנה, בהודעה משותפת לראש הממשלה לשעבר בנט ולשר החוץ לשעבר יאיר לפיד, הכריזו השניים על פיזור הכנסת. "לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו כי הצעת חוק תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת. לאחר אישורה תתבצע הרוטציה באופן מסודר", נכתב.