שקמה ברסלר מעל לפיד: סקר המנדטים שביש עתיד לא ירצו לראות

סקר חדש של ערוץ 14 ביקש לבדוק את כוחן של שתי מפלגות חדשות - מפלגה ימנית ליברלית ומפלגת המחאה. התוצאה עלול להלחיץ את אנשי יש עתיד. בתנאים מסויימים - לקואליציית ימין יהיו 61 מנדטים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/08/23 22:19 כג באב התשפג

שקמה ברסלר מעל לפיד: סקר המנדטים שביש עתיד לא ירצו לראות
שקמה ברסלר, 12 מנדטים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

למרות שהבחירות אפילו לא נראות באופק, בתקופה האחרונה ישנה התעוררות בשיח לגבי שתי מפלגות שירוצו בבחירות הבאות. האחת היא מפלגה אפשרית של ראשי המחאה ומהצד השני מפלגה ימנית ליברלית. בערוץ 14 פרסמו הערב (ה') סקר שבודק מה תהיה מידת הכוח של שתי מפלגות כאלה במידה ואכן יוקמו.

מפלג שקמה ברסלר מפרקת את יש עתיד

את הסקר ערך מכון "דיירקט פולס" בעבור הערוץ הציג שתי מגמות דרמטיות מאוד. הראשונה היא שממשלת ימין שתכלול את המפלגה הימנית הליברלית תקבל 61 מנדטים, דבר שלא קרה בסקרים בחודשים האחרונים אך מצד שני כלל לא בטוח שמפלגה שכזו תקים ממשלת ימין צרה. הדבר השני עלול להוות מפץ בגוש השמא כאשר מפלגה בראשות שקמה ברסלר מרסקת את יש עתיד ועוקפת אותה במספר המנדטים.

תוצאות הסקר שערך מכון "דיירקט פולס"

תוצאות הסקר שערך מכון "דיירקט פולס" צילום: ערוץ 14

תוצאות הסקר: לפיד מתרסק

לפי הסקר המפלגה הגדולה ביותר היא הליכוד עם 29 מנדטים, אחריה המחנה הממלכתי מקבלת 21 מנדטים. מפלגת המחאה מקבלת 12 מנדטים בעוד יד עתיד וש"ס מקבלות 10 מנדטים. מפלגה ימנית ליברלית תקבל 7 מנדטים בדומה ליהדות התורה וישראל ביתנו יציבה על 6 מנדטים. המפלגות הערביות רע"מ וחד"ש-תע"ל מקבלות כל אחת 5 מנדטים ומפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית נחלשות גם כן ומקבלות 4 מנדטים כל אחת.