סקר חדש: אם תוקם מפלגה של מובילי המחאה - זו הדמות שצריכה לעמוד בראשה

סקר חדש בדק מי הכי מתאים לעמוד בראש מפלגה של מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. 32% מהנשאלים השיבו כי שקמה ברסלר היא המועמדת המובילה | בנוסף נשאלה השאלה: האם בג"ץ מוסמך לפסול תיקון בחוק יסוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/23 22:03 ט באב התשפג

סקר חדש: אם תוקם מפלגה של מובילי המחאה - זו הדמות שצריכה לעמוד בראשה
שקמה ברסלר | , צילום: Gili Yaari /Flash90

לקראת הדיון שייערך בקרוב בבג"ץ, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, הגישה מוקדם יותר השבוע את חוות דעתה נגד חוק הנבצרות, ובה נאמר כי "נעשה שימוש לרעה בסמכות הכנסת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "אסור להתערב בחוקי יסוד". בסקר חדש ששודר הערב (ה') בערוץ 14, נשאלה השאלה האם בג"צ מוסמך לפסול תיקון בחוק יסוד, כמו למשל חוק צמצום עילת הסבירות וחוק הנבצרות. יותר ממחצית, 51%, השיבו שלא, 45% השיבו כן ול-4% אין עמדה בנושא.

אום תוקם מפלגה של מובילי המחאה

לפי הסקר, אם תוקם מפלגה של מובילי המחאה נגד הרפורמה – שקמה ברסלר היא המועמדת המובילה לעמוד בראשה עם 32%. אחריה אהוד ברק עם 10%, דן חלוץ עם 5% ואילן שילוח עם 2%. יותר ממחצית מהמשתתפים (51%) השיבו אף אחד או אין עמדה.

מי צריך לעמוד בראש? |

מי צריך לעמוד בראש? | צילום: ערוץ 14

הרצון לפשרה

כמעט מחצית מהציבור בישראל, 49%, סבורים כי במאמציו להוביל לפשרה על הרפורמה המשפטית, נוטה נשיא המדינה יצחק הרצוג לצד האופוזיציה. מנתוני הסקר עולה כי רק 7% מהמשיבים סבורים כי הוא נוטה לצד הקואליציה ו-38% חושבים כי הרצוג שימש מתווך הוגן. 6% השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

לצד מי נוטה נשיא המדינה? |

לצד מי נוטה נשיא המדינה? | צילום: ערוץ 14

עוד בעניין הפשרה - מהסקר עולה כי 44% מהציבור סבורים שהקואליציה מעוניינת יותר להגיע לפשרה ולהידברות על הרפורמה המשפטית, לעומת 30% שסוברים שהאופוזיציה היא שרוצה יותר להגיע לפשרה. 6% השיבו כי שני הצדדים רוצה פשרה באותה מידה ו-20% השיבו כי אף לא אחד מהצדדים מעוניין בפשרה.

שאלה נוספת עסקה בתופעת הסירוב להתייצב למילואים, והמשתתפים נשאלו האם התופעה מסכנת את ביטחון ישראל. 83% השיבו שכן, 12% השיבו שלא ו-5% השיבו שאינם יודעים.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע"מ עבור ערוץ עכשיו 14, בתאריך ה-27 ביולי 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 571 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2% ± בהסתברות של 95%.