"פגיעה בשיוויון": היועמ"שית פסלה את פיילוט המעיינות הנפרדים

בפגישה בין בהרב מיארה והשרה סילמן, אמרה היועמ"שית כי פיילוט הרחצה הנפרדת במעיינות אינו אפשרי עד לחקיקה שתאפשר זאת והסבירה את הפסילה ב"חוסר שיוויון" | מתקפה על היועמש"ית: "המילה 'שוויון' לא קיימת כאשר מדובר בציבור החרדי, הדתי והערבי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/08/23 16:25 כג באב התשפג

"פגיעה בשיוויון": היועמ"שית פסלה את פיילוט המעיינות הנפרדים
בהרב מיארה, פסלה את ההסדר הנוסף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שמשרד המשפטים התערב, ומנע בסוף השבוע האחרון את פתיחת הפיילוט של השרה סילמן להפרדה מדודה במספר מעיינות ברחבי הארץ, היום (ה') פוסלת היועמ"שית את הפיילוט ומסבירה את הדבר כ"פגיעה בשוויון" וטוענת כי הדבר מצריך התאמת חקיקה, כך דווח ב"ישראל היום". הדברים מגיעים לאחר שהשרה תקפה את היועמש"ית וטנה כי היא מעכבת את ההחלטה.

הפגישה של סילמן עם בהרב מיארה

היום נפגשו השתיים ובמהלך הפגישה הסבירה בהרב מיארה כי לרשות הטבע והגנים אין סמכות להורות על הפרדה מגדרית וכי הדבר צריך להיקבע בחוק. עוד טענה כי מדובר בפגיעה בשוויון. הטענה לפגיעה בשווין לא התקבלה בידי השרה שתקפה את היועשמית. בסביבתה אמרו: "החתירה לשוויון ופלורליזם מסתיימת כאשר מדובר בצרכי הציבור החרדי והערבי הדתי".

סילמן, תוקפת את היועמש"ית. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מי שעוד הגיב להחלטה של היועמ"שית הוא חבר הכנסת משה גפני, בעומד הטוויטר שלו תקף את בהרב מיארה וכתב: "מעיינות הטבע בישראל ניתנו לכולם ולא רק לציבורים מסויימים. מישהו יכול להסביר לי למה האישה החרדית שרוצה רחצה נפרדת לא מגיע לה שוויון?".

האיום של גפני: אקדם את החוק שלי

עוד הוסיף גפני: "מדובר בהחלטה מעוותת של המערכת, שדווקא השרה לאיכות הסביבה ניסתה להביא בין כלל הציבורים ללא פגיעה בכלל הנופשים, אך בצד השני כנראה לא מעוניינים בהסכמות. החוק שלי להסדרת הנושא מונח על שולחן הכנסת ובהעדר הפיילוט שתוכנן - נצטרך לקדמו, כדי שגם הציבורים המעוניינים ברחצה בהפרדה יוכלו להנות ממשאבי הטבע בישראל".