פיילוט הרחצה הנפרדת מתעכב - סילמן מאשימה את היועמש"ית

לאחר שהכריזה על פיילוט חדש שיאפשר רחצה נפרדת במעיינות, השרה להגנת הסביבה שיגרה מכתב ליועמש"ית בו טענה כי היא מעכבת את התחלתו: "טרם ניתן מענה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 13:55 כב באב התשפג

פיילוט הרחצה הנפרדת מתעכב - סילמן מאשימה את היועמש"ית
היועמ"שית גלי בהרב מיארה, צילום: Miriam Alster/Flash90

השבוע אמור היה להתחיל הפיילוט שיזמה השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שיאפשר רחצה נפרדת במעיינות רשות הטבע והגנים. שמורות הטבע הראשונות שאמורות להשתתף הן "עין חניה" ו- "עיינות צוקים". אולם הפיילוט מתעכב בגלל היועמ"שית - שאינה מוצאת זמן לדון על הנושא.

"אינכן מוצאות את הזמן לדבר על הנושא וטרם ניתן מענה לרט"ג"

במכתב ששיגרה השרה סילמן ללשכת היועמ"שית, כתבה: "לצערי למרות דוחק הזמנים והצורך לקיים את הפיילוט בתקופת 'בין הזמנים', אני מבינה מגורמי משרד המשפטים שאינכן מוצאות את הזמן לדבר על הנושא וטרם ניתן מענה לרט"ג", כתבה. "צר לי על כך ועל הפגיעה הקשה בשירות שניתן להציע לציבור החרדי והערבי הדתי בתחום זה שנובעת מעיכוב זה".

עידית סילמן.

עידית סילמן. צילום: Sraya Diamant/Flash90

לדברי השרה, "הפיילוט תוכנן תוך אי פגיעה בשאר האוכלסייה, לרבות פתיחה רק מחוץ לשעות הפעילות הרגילות הקפדה על חלופות קרובות והולמות קיומי של ערב מעורב נוסף על שני ערבים נפרדים", כתבה, וסיכמה: "אבקש שתידרשי לנושא בהקדם ותיעני בחיוב לקיום הפיילוט כאמור".

צילום: צילום המסמך

מתי, איפה ולכמה זמן: כל הפרטים על המעיינות הנפרדים

כאמור, שמורות הטבע הראשונות שישתתפו בפיילוט כשיצא לדרך, הן "עין חניה" ו- "עיינות צוקים", ששעות פעילותם הן בין השעות 8:00 ל- 17:00. האפשרות לרחוץ בהפרדה תתקיים כרגע רק בחודש אוגוסט ורק בחלק מימות השבוע - בעין חניה בראשון ורביעי בין 17:00 ל- 20:00, ובימי חמישי יורחבו שעות הפעילות ללא הפרדה מגדרית בין 17:00 ל- 19:30.

בעיינות צוקים תתאפשר רחצה נפרדת בשעות הבוקר, בכדי לא לפגוע בבעלי החיים שמגיעים למעיין בשעות הערב. לפיכך בין השעות 6:30 ל- 8:00 בבוקר יהיה האתר מוגבל לנשים או גברים בלבד.