מרב מיכאלי חשפה: הרכבת הקלה הותאמה לנסיעה בשבת

שרת התחבורה לשעבר חשפה כי הרכבת הקלה נבנתה בצורה מותאמת לנסיעות בשבת ודרשה מהממשלה להפעיל אותה גם בסוף השבוע: "יש כרגע את כל הכלים הנדרשים כדי להפעיל את הרכבת הקלה גם בשבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 12:33 כב באב התשפג

מרב מיכאלי חשפה: הרכבת הקלה הותאמה לנסיעה בשבת
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי שנים ארוכות של עבודות ואין-ספור עיכובים, הרכבת הקלה בגוש דן תתחיל את פעילותה בקרוב. בתוך כך, שרת התחבורה לשעבר ויו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי, שיתפה פוסט בו דרשה מהממשלה להפעיל את שירות התחבורה גם בימי שבת: "אעשה את זה קצר וברור - הרכבת הקלה צריכה ויכולה לעבוד בשבת, נקודה".

"עוד בתפקידי כשרת התחבורה, ערכנו במשרד עבודה מקיפה על מנת להתאים את הפעלת הרכבת הקלה בת"א והמרכז לעבודה 7 ימים בשבוע", פתחה וכתבה. "משרד התחבורה הוביל את זה. משרד האוצר עודכן גם הוא בזמן אמת על כל המשמעויות של הפעלת הרכבת לאורך כל השבוע, כולל בשבת".

הרכבת בתל אביב, כבר החודש

הרכבת בתל אביב, צילום: Miriam Alster/FLASH90

"כבר מלידתה, הרכבת הקלה הותאמה לנסיעה גם בשבתות"

"יש כרגע את כל הכלים הנדרשים כדי להפעיל את הרכבת הקלה גם בשבת", טענה, וחשפה: "אחת הסיבות לכך שנסללה מנהרה תת קרקעית לאורך המקטע של רחוב ז'בוטינסקי שסמוך לבני ברק הייתה כדי לאפשר לרכבת לנסוע בשבת, מבלי להכניס אצבע בעין של הציבור החרדי בעיר". לדבריה זוהי "הוכחה לכך שכבר מלידתה, הרכבת הקלה הותאמה לנסיעה גם בשבתות".

מיכאלי המשיכה וכתבה כי "תפקידה של המדינה הוא לאפשר חופש תנועה בכל יום מימות השבוע. תחבורה בסופ"ש היא איננה חילול שבת - היא מאפשרת לנו לשמור את השבת בדרכנו. ללא כפייה", המשיכה ואמרה. לטענתה, מדובר בחלון הזדמנויות היסטורי לדרוש מממשלת ישראל להפעיל את הרכבת בכל ימות השבוע. איננו רוצים לכפות שום דבר על הציבור החרדי אבל לא יתכן שהם יכפו עלינו את אורחות החיים שלהם וזה יעבור בשתיקה", סיכמה.