התקציב לרשויות הערביות הביקורת על סמוטריץ' מתרחבת: "להעביר באופן מיידי"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הודיע כי הוא מתנגד להחלטתו של שר האוצר למנוע העברת תקציבים לרשויות הערביות: "צריך להקשיב לעמדת הדרג המקצועי במשרד האוצר"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 09/08/23 07:34 כב באב התשפג

הביקורת על סמוטריץ' מתרחבת: "להעביר באופן מיידי"
סמוטריץ' עומד בסירובו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על אף שבימים אלו הכנסת נמצאת בפגרת הקיץ, הסערות והמתחים הפוליטיים נמשכים כאשר גורמים רבים מביעים ביקורת על סירובו שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר כספים שיועדו על ידי הממשלה הקודמת לרשויות ערביות בישראל. הטענה של שר האוצר היא כי כספים אלו ינוצלו לפשיעה בחברה הערבית וכי אין להם כל הצדקה בתוך סדר העדיפויות הקואליציוני.

בתוך כך, הבוקר (ד') גם יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ החרדי משה גפני, הביע את תמיכתו בהעברת הכספים למועצות הערביות. מדובר למעשה בחבר כנסת נוסף מטעם הקואליציה הטוען כי יש להעביר מיידית את התקציב המדובר, ובכך מצטרף לשר הפנים משה ארבל, לשר עמיחי שיקלי ולשרה גילה גמליאל.

גפני, אמירה חריגה על הזמרת

גפני, אמירה חריגה על הזמרת צילום: שריה דיאמנט

"אני תומך בהעברת התקציב שהובטח לרשויות הערביות", כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו. "אני דורש חד משמעית משר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר את הכספים שהובטחו לרשויות. אחרת הו יקרסו כלכלית. צריך להקשיב לעמדת הדרג המקצועי במשרד האוצר להעביר באופן מיידי את הכסף לרשויות".

"אין הצדקה"

"אין הצדקה ואין היגיון בשלילת מענקי איזון שהרשויות נשענו עליהם בתקציב השנתי", כתב השר שיקלי במכתב ששיגר לשר האוצר, והציע במכתבו מספר דרכים להתגבר על האפשרות שכספים יזלגו לגורמי פשיעה וטרור. "יצירת מכרזי מסגרת לאיסוף פסולת והיסעים, בתחומים בהם נמצאה מעורבות גבוהה במיוחד של ארגוני פשיעה" כתב שיקלי כאחד מאמצעי ההגנה שינקוט משרד האוצר.

כאמור, מלבד שיקלי גם השרה גילה גמליאל תקפה את ההחלטה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אני קוראת לשר האוצר לבטל את הקפאת התקציב להשכלה גבוהה לערביי ישראל. לשילוב האוכלוסייה הערבית באקדמיה יש חשיבות חברתית, כלכלית וביטחונית. כשרה לשוויון חברתי, הובלתי את תוכנית 922 עם הישגים רבים. עלינו להמשיך לממש את החזון בראייה ארוכת טווח למען צמצום הפערים בחברה".

גילה גמליאל

גילה גמליאל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברשויות הערביות חוששים - חורק גדול בתקציב

נזכיר כי מדובר בתקציבים העומדים על מאות מיליוני שקלים, שיועדו על ידי ממשלת-בנט לפיד ובאישורה של איילת שקד עבור הרשויות הערביות בישראל. הכספים הללו כוללים בין השאר 200 מיליון שקלים עבור שילוב אקדמאי לצעירים ממזרח ירושלים ומענק של 200 מיליון שקלים עבור התקציב השוטף של הרשויות הערביות. ברשויות הערביות טוענים כי תכננו את התקציב שלהם על בסיס המענק שהיו אמורים לקבל, וכעת יוותרו עם חור רציני בתקציב.