אכיפה בררנית: וסרלאוף עתר נגד היועמ"שית - בג"ץ הורה לה להשיב לטענות

שופט העליון נעם סולברג הורה לגלי בהרב-מיארה להשיב לעתירת השר לפיתוח הנגב והגליל, עתירה בה הוא טוען להיעדר אכיפה מול מפגינים נגד הרפורמה: "בהתנתקות הפרקליטות פעלה כמו נמר אימתני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/23 21:12 כ באב התשפג

אכיפה בררנית: וסרלאוף עתר נגד היועמ"שית - בג"ץ הורה לה להשיב לטענות
בהרב מיארה | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר יצחק וסרלאוף ממפלגת "עוצמה יהודית" עתר בשבוע שעבר לבג"ץ נגד היועמ"שית ודרש הסברים על מה שהוא מכנה "אכיפה בררנית" מצידה של בהרב-מיארה. היום (ב') השופט סולברג דרש מהיועמ"שית למסור תשובות לעתירת השר.

העתירה של וסרלאוף: היועמ"שית לא אוכפת

בעתירה המשתרעת על פני 34 עמודים, נימק השר את עמדתו על הצורך בהתערבות בג"ץ נגד היועמ"שית - זאת בהמשך לפניותיו הקודמות ליועמ"שית שלטענתו לא קיבלו מענה הולם. וסרלאוף טען כי אין מנוס מהתערבות שיפוטית בעקבות היעדר אכיפה מול סדרת ההתפרעויות שאירעו במסגרת המחאה כנגד הרפורמה המשפטית.

ההפגנה מחוץ לכנסת

ההגנה מחוץ לכנסת נגד הרפורמה | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בעתירה ביקש השר וסרלאוף מבית המשפט להוציא צווים על תנאי שיורו לבהרב-מיארה להסביר מדוע לא תורה להגיש כתבי אישום ותביעות אזרחיות כנגד חוסמי כבישים וכנגד מובילי ומארגני החסימות, או לנמק מדוע לא תינתן הנחייה לפיה הנחיות העבר בטעות יסודן וכי בעת בחינת חסימות כבישים צירים ממניעים אידיאולוגיים, יש לבכר ולתת משקל נכבד לזכות המוחים.

"בתקופת ההתנתקות פעלה כמו נמר אימתני"

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מסר אחרי הגשת העתירה: "לא אנוח ולא אשקוט לנוכח האכיפה הבררנית שזועקת לשמיים ולכן עתרתי לבג"ץ נגד היועמ"שית שלא ממלאת את תפקידה".

הוא הוסיף: "במספר הזדמנויות פניתי וקראתי ליועמ"שית, שימי סוף לאכיפה הבררנית, והזהרתי שההתנהלות של הפרקליטות בחוסר שיוויון,עלולה להביא למיטוט שלטון החוק וריסוק אמון הציבור במערכות האכיפה. הפרקליטות, שבתקופת ההתנתקות פעלה כמו נמר אימתני והגישה בהליכי בזק מאות כתבי אישום בגין חסימות כבישים, כולל בקשות למעצרים עד תום ההליכים, הפכה לחתול ישנוני כאשר מדובר במחאה כנגד הרפורמה, ואינה מתאמצת לייצר אפילו מראית עין של אכיפה כלשהי מול קומץ פורעי החוק שיוצרים כאוס ברחובות ישראל".