השר החרדי נגד סמוטריץ': "שחרר את התקציבים עבור הרשויות הערביות"

שר הפנים משה ארבל פנה לסמוטריץ' בדרישה שישחרר תקציבים בסך מיליונים שהממשלה הקודמת ייעדה לרשויות הערביות: "עלול להוביל לפגיעה באיזון התקציבי של הרשויות באופן משמעותי" | סמוטריץ' עומד בסירובו - ושוקל לאן לכוון את התקציבים הללו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/23 16:14 יט באב התשפג

השר החרדי נגד סמוטריץ': "שחרר את התקציבים עבור הרשויות הערביות"
משה ארבל , שר הפנים , צילום: Revkin Fenton/Flash90

בממשלה הקודמת נקבע כי מענק מיוחד בסך 200 מיליון שקלים יינתן לרשויות הערביות, בתמיכתם של השרה לשעבר איילת שקד ומנסור עבאס. אולם למרות ההחלטה, היום (א') נחשף בכאן רשת ב' כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט להקפיא את התקציבים הללו.

במכתב ששיגר שר הפנים משה ארבל לשר האוצר, הפציר בו לשחרר את התקציב המוקפא ולהעבירו לרשויות, אולם סמוטריץ' עומד בסירובו בטענה כי ישנם "סדרי עדיפויות חדשים" לשימוש בכסף, אותם הוא שוקל כעת.

השר בצלאל סמוטריץ

השר בצלאל סמוטריץ' | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

השר ארבל: "לשחרר את התקציבים גם עבור הרשויות המקומיות הערביות"

"בימים אלו כאשר תקציבי מענק האיזון ומענקי הפיתוח אמורים להיות מחלוקים לרשויות המקומיות, אני קורא לך לאפשר לשחרר את התקציבים גם עבור הרשויות המקומיות הערביות", פתח את מכתבו. לדבריו בעקבות ישיבות משרד הפנים עם גורמי מקצוע, ההמלצה הגורפת היא לשחרר את התקציבים, "תוך כדי השגחה הדוקה מצד אנשי המשרד על השימוש בתקציבים". עוד צוין כי, "תקציבי הרשויות המקומיות תוכננו בהתאם והיעדרו בעת הזו עלול להוביל לפגיעה באיזון התקציבי של הרשויות באופן משמעותי".