מכה לקהלת: התורם הגדול מפסיק את התמיכה - בפורום מגיבים

המיליארדר היהודי אמריקאי ארתור דנצ'יק עוצר את התמיכה בפורום קהלת לאחר שהיה מהתומכים הגדולים בפורום. דנצ'יק הסביר ל"כלכליסט": "כשהחברה מפולגת באופן שמסכן את הדמוקרטיה, צו השעה הוא להתמקד בקירוב לבבות" | קהלת בתגובה: "בסיס התרומות לפורום רחב"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/08/23 12:31 יז באב התשפג

מכה לקהלת: התורם הגדול מפסיק את התמיכה - בפורום מגיבים
משה קופל, יו"ר פורום קהלת, צילום: Hadas Parush/Flash90

בשנים האחרונות ובפרט מאז החלו הדיבורים על הרפורמה המשפטית, עומד פורום קהלת בלב השיח הציבורי. מכון המחקר המזוהה עם הימין המדיני והכלכלי עומד מאחורי רבות מהרפורמות שמקמות ממשלות הימין ובתוכן גם הרפורמה המשפטית, דבר שהעמיד את הפורום במרכז וגרם גם לכך שהותקף בידי מתנגדי הרפורמה. ב"כלכליסט" מפרסמים היום (ו') כי התורם העיקרי של הפורום, המיליארדר האמריקאי ארתול דנצ'יק עוצר את תמיכתו בפורום.

דנצ'יק הסביר ל"כלכליסט" על החלטתו והסביר כי מדובר בהפסקת התמיכה בכלל מכוני המחקר בישראל: "כשהחברה מפולגת באופן שמסכן את הדמוקרטיה, צו השעה הוא להתמקד בקירוב לבבות ובתיקון הקרעים שנפערו בלכידות החברתית. החלטתי להפסיק את תמיכתי במכוני מחקר בישראל, בכלל זה גם פורום קהלת. אני מאמין שבעת הזו, הדבר הנחוץ ביותר למדינת ישראל, הוא איחוי השסעים ושיקום האחדות הלאומית".

יריב לוין בכנס

יריב לוין בכנס קהלת. צילום: יח"צ

95% מהתרומות - מחו"ל

בפורום הגיבו לדברים ואומרים כי "בסיס התרומות לפורום רחב וגדל בהתמדה" אך מסרבים להתייחס לגבי דבריו של דנצ'יק: "איננו מגיבים לגבי התורמים לפורום קהלת". לפי אתר גיידסטאר הממשלתי, תקציבו של פורום קהלת בשנת 2022 הסתכם ב-31,485,144 מיליון שקלים מתוכם מעל 95% הגיעו מתרומות בחו"ל. זהות התורמים אינה ידועה אך באתר גיידסטאר מצויינות שתי תרומות לפורום, אחת בגובה 29,220,000 מיליון שקלים והשניה בגובה 818,934 אלף שקלים.

משרדי פורום קהלת, לפני מספר שבועות

משרדי פורום קהלת מותקפים, לפני מספר חודשים. צילום: Flash90