רשמי: חגית משה מצטרפת לציונות הדתית - זה מה שתקבל

במעמד חתימת ההסכם, אליו הגיעו חברי הנשיאות ומזכירות הבית היהודי, אמרו השר סמוטריץ' וחגית משה: "כוחנו רק באחדותנו" | כחלק מההסכם, מפלגת הבית היהודי ומוסדותיה יתמזגו באופן מלא עם מפלגת הציונות הדתית ותוגש בקשה לשינוי שמה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/08/23 18:21 טז באב התשפג

רשמי: חגית משה מצטרפת לציונות הדתית - זה מה שתקבל
סמוטריץ' וחגית משה |, צילום: דוברות

כפי שדיווחנו מוקדם יותר, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ ויו"ר הבית היהודי חגית משה, חתמו הערב (ה') על הסכם איחוד מפלגות, חתימה שהפכה את ההסכם לרשמי.

במעמד חתימת ההסכם, אליו הגיעו חברי הנשיאות ומזכירות הבית היהודי, אמרו שר האוצר סמוטריץ' וסגנית ראש עיריית ירושלים משה כי "הימים האחרונים וסבב מערכות הבחירות האחרונות הוכיחו לנו כי כוחנו רק באחדותנו, לאחר שנים רבות שהציבור הדתי לאומי היה מפוצל לרסיסי מפלגות הגיעה העת לאחדות היסטורית רחבה, אמיצה וחזקה שתחדש ימינו כקדם. הבית הפוליטי הרחב לבני הציונות הדתית יניף בגאון את דגלי ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל בציבוריות הישראלית".

"מפלגה דתית לאומית – הציונות הדתית"

כחלק מהסכם האיחוד, הכפוף לאישור מוסדות מרכז מפלגות הציונות הדתית והבית היהודי, מפלגת הבית היהודי ומוסדותיה יתמזגו באופן מלא עם מפלגת הציונות הדתית ותוגש בקשה לשינוי שמה של מפלגת הציונות הדתית לשם - "מפלגה דתית לאומית – הציונות הדתית", כשבראשה יעמוד סמוטריץ'. המפלגה המאוחדת ונציגיה ברשויות המקומיות ירוצו תחת אותיות 'טב' כבר מהבחירות הקרובות לרשויות המקומיות.

כמו כן, יבוצע מיזוג כש-80 מחברי מרכז מפלגת הבית היהודי יצטרפו אל מרכז מפלגת 'הציונות הדתית' ויהיו שותפים לקבלת החלטות מרכז המפלגה, יוכלו להשתלב במוסדותיה וכן יהיו רשאים להתמודד בפריימריז המפלגה.

"זאת העת לשים את המחלוקות בצד"

סמוטריץ' אמר לאחר החתימה כי איחוד כוחות זה הדבר הנכון עבור הציונות הדתית והימין. "אחרי יותר מדי שנים של פירוד, ואחרי שנים של כיפופי ידיים בדקה ה-90 הגיע הזמן לאחדות. המפלגה תמשיך להוביל ולהיות נדבך חשוב ומרכזי בממשלה הלאומית ובהנהגת המדינה".

יו"ר הבית היהודי חגית משה, הסבירה: "כשאני רואה את האתגר החברתי אליו נקלעה מדינת ישראל, אין לי ספק שזאת העת לשים את המחלוקות בצד ולהתמקד בערכים המשותפים לכל אדם המשתייך לציבור הדתי לאומי. רק באחדות גדולה נחזור להיות 'המקף המחבר' של החברה הישראלית ולהוביל לאיחוי חברתי רחב ואמיתי בחברה הישראלית כולה. כוחנו באחדותנו".

אפריל 2022: חגית משה לכיפה: אף אחד לא ישלוט בבית היהודי