דרמה: סמוטריץ' מתאחד עם הבית היהודי

אחרי שנים של יריבות, מפלגת הציונות הדתית תתאחד הערב עם מפלגת הבית היהודי | קודם לכן תתקיים פגישה בין בצלאל סמוטריץ' לחגית משה, מאחורי הקלעים: מנכ"ל המפלגה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/08/23 15:21 טז באב התשפג | עודכן בתאריך 03/08/23 18:14

דרמה: סמוטריץ' מתאחד עם הבית היהודי
בצלאל סמוטריץ' וחגית משה | , צילום: Flash 90

דרמה בפוליטיקה המגזרית: מפלגת הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתאחדת באופן רשמי ומלא עם מפלגת הבית היהודי בראשות חגית משה. האיחוד מגיע אחרי הכישלון של הבית היהודי בבחירות האחרונות. בשעות אחר הצהריים התקיימה פגישה של סמוטריץ' וחגית משה לאישור סופי של המהלך.

"כוחנו רק באחדותנו"

במעמד חתימת ההסכם, אליו הגיעו חברי הנשיאות ומזכירות הבית היהודי, אמרו שר האוצר סמוטריץ' וסגנית ראש עיריית ירושלים משה כי "הימים האחרונים וסבב מערכות הבחירות האחרונות הוכיחו לנו כי כוחנו רק באחדותנו, לאחר שנים רבות שהציבור הדתי לאומי היה מפוצל לרסיסי מפלגות הגיעה העת לאחדות היסטורית רחבה".

השר בצלאל סמוטריץ

השר בצלאל סמוטריץ' | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

החיבור המפתיע שבניגוד לפעמים הקודמות לא יהיה טכני אלא איחוד מלא מגיע אחרי פרסום של "חדשות כיפה" על מגעים ארוכים לאיחוד בין המפלגות בבחירות לעיריית ירושלים. מגעים אותם הוביל מנכ"ל המפלגה יהודה ולד שאחראי על התחום המוניציפלי במפלגה והוא מקים רשימות מוניציפליות במקומות רבים בארץ.

כפי שדיווחנו בעבר, נציגת הבית היהודי בעירייה, סגנית ראש העיר חגית משה נמצאת בבעיה לא קטנה משום שמפלגת האם שלה, הבית היהודי, נמחקה בבחירות האחרונות מהכנסת ויהיה לה קשה להתמודד בלי מפלגה שתתמוך בה תקציבית. הדבר הוביל על פי גורמים המעורים בפרטים למגעים לאיחוד בין חגית משה למפלגת הציונות הדתית, כאשר משה מבקשת להוביל את הרשימה הציונית דתית בירושלים.