נקבע מועד הדיון בפסילתו של נתניהו: כך סולברג נדחק החוצה

הדיון בפסילת ראש הממשלה נתניהו נקבע לתחילת ספטמבר כשלצד הנשיאה חיות ישבו בהרכב גם השופטים עמית ופוגלמן. חיות תנהל את הדיון חודש בלבד לפני פרישתה | בג"ץ אישר את העתירה בראשמה עומד דן חלוץ

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 19/07/23 18:05 א באב התשפג

נקבע מועד הדיון בפסילתו של נתניהו: כך סולברג נדחק החוצה
הנשיאה חיות, אחד הדיונים האחרונים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שבג"ץ קיבל את העתירה הדורשת להעביר את ראש הממשלה נתניהו מתפקידו מפני שמצוי בניגוד עניינים, נקבע המועד לדיון ב-12 בספטמבר. מי שתעמוד בראש הרכב השופטים, היא נשיאת העליון חיות במה שיהיה אחד הדיונים האחרונים שלה, כחודש לפני שתפרוש.

כך סולברג נדחק מהדיון

מי שישבו לצידה בהרכב, הם שני השופטים הוותיקים בעליון יצחק עמית ועוזי פוגלמן. למעשה, העובדה שאסתר חיות תשב בהרכב השופטים, דוחק את מקומו של השופט נעם סולברג, הבא בתור ברשימה. על רקע העובדה שהדיון יהיה בסמוך מאוד לפרישתה של חיות, מקבל הדבר ביטוי מיוחד מאחר ולא מקובל בדרך כלל ששופט יכריע בתיק במועד סמוך לפרישתו.

השופט נעם סולברג

השופט נעם סולברג, נדחק מהדיון. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור, בעתירה שהגישה עורכת הדין דפנה הלץ-לכנר, בשם רשימה ארוכה של עותרים ובראשם דן חלוץ נכתב: "מדוע לא יורה בית המשפט כי לאור ההפרות החוזרות ונשנות של נתניהו את האיסורים וההגבלות החלים עליו תוך היותו מצוי בניגוד עניינים, מנוע נתניהו להמשיך ולמלא את תפקיד ראש הממשלה".  

לוין תקף את עצם הדיון

מלבד חלוץ, מופיעים ברשימה גם תת אלוף במילואים חיים גופן, היזם אייל גורה, המשורר אילן שיינפלד, ועוד. מי שתקף את עצם הדיון היה שר המשפטי לוין שאמר: "התערבות בג"ץ, בחוסר סמכות, היא ניסיון מסוכן לרמוס את בחירתם הדמוקרטית של כ-2.5 מיליון אזרחי ישראל שבחרו רק לפני מספר חודשים בבנימין נתניהו לראשות הממשלה".