אחרי החקיקה - תוסס בליכוד: "לא נאפשר יותר שאדם אחד יקבע"

לאחר שחוק צמצום עילת הסבירות עבר תוך ששר המשפטים לוין לא מוכן להתפשר, לא כולם בליכוד אוהבים את הדרך בה נעשו הדברים. חבר הכנסת ביטן: "אני בעד פשרות, ואנחנו כן נתערב בשלבים הבאים" | חבר הכנסת אלי דלל מושך את החוק לפיצול תפקידי היועמ"ש

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/23 13:22 ט באב התשפג

אחרי החקיקה - תוסס בליכוד: "לא נאפשר יותר שאדם אחד יקבע"
חבר הכנסת ביטן, מעכשיו הדברים ייעשו אחרת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות שיש בליכוד קבוצה לא קטנה של חברי כנסת שרוצים להעביר את הרפורמה המשפטית תוך כדי הידברות, צמצום עילת הסבירות עברה השבוע חלק כשכל חברי הקואליציה הצביעו בעד. אך ייתכן והמשך החקיקה תתנהל אחרת. ב"חדשות 13", מפרסמים דברים שאמר אתמול (ד') חבר הכנסת דוד ביטן לרגל ט' באב שם הדגיש כי מצב בו "אדם אחד" יקבע את המשך החקיקה לא מקובל עליו.

המסר של ביטן מופנה לשר המשפטים יריב לוין: "לא נאפשר יותר שאדם אחד יקבע, בשלבים הבאים נתערב". בהמשך אמר ביטן: "אני בין אלו שגרמו לליכוד לעצור את הרפורמה וללכת לבית הנשיא וציפינו שנגיע להתקדמות כי זכותנו גם לעשות שינויים במערכת המשפט. בשביל זה נבחרנו, יש לנו רוב בכנסת".

נתניהו ולוין

נתניהו ולוין, המסר מופנה כלפיהם. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"בית המשפט ימצא את הדרך לעקוף את עילת הסבירות"

"אני בעד פשרות, ואנחנו כן נתערב בשלבים הבאים", אמר ביטן, "לא נאפשר יותר שבליכוד בן אדם אחד יקבע מה שקורה. אנחנו כן נתערב, אני אומר את זה בצורה מפורשת. אבל הנושא של עילת הסבירות זאת לא המלחמה החשובה. אין בזה שום דבר, בית המשפט ימצא את הדרך לעקוף את עילת הסבירות עם עילות אחרות. לכן המלחמה לא הייתה במקום".

ביטן הסביר מדוע בכל זאת העבירה הקואליציה את החוק השבוע: "הימנעות מלעשות פעולה, זה דבר שכן יש בו שינוי מסוים. בגלל המאבק הגדול שיש בין הגושים, הציבור שלנו רצה להעביר את זה, ולכן העברנו את זה. להגיד שזה שינוי מהותי במערכת המשפט - התשובה היא לא. יש דברים אחרים שצריך לעשות בעיקר בנושא הפרקליטות והמשטרה, היינו צריכים להתחיל בזה ולא בדברים ששר המשפטים התחיל".

אלי דלל, מסייג את ההצעה

אלי דלל, מסייג את ההצעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דלל מושך את החוק לפיצול תפקידי היועמ"ש

בתוך כך, לאחר שהוגש אתמול וגרם לסערה, ח"כ אלי דלל מהליכוד מושך את החוק לפיצול תפקיד היועמ"ש ואומר: "לאור אי כוונתי לקדם אותו בכנסת הנוכחית ומרצון אמיתי וכן לשיחות, פשרות והגעה להסכמות עם חבריי לאופוזיציה, החלטתי למשוך את החוק. כולי תקווה שנדע ימים טובים ומאוחדים ושנגיע להסכמות רחבות בכל הקשור לאיזון הנדרש בין הרשויות".