אחרי שהתפטר מתפקידו - זה מי שיחליף את מנכ"ל משרד החינוך

בעקבות התפטרותו של אסף צלאל מתפקידו כמנכ"ל משרד החינוך, השר יואב קיש מינה את מנהל מחוז ירושלים במשרד, מאיר שמעוני לממלא מקום המנכ"ל: "איש חינוך מוערך ומקצועי ובעל ניסיון של עשרות שנים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/07/23 14:12 י באב התשפג

אחרי שהתפטר מתפקידו - זה מי שיחליף את מנכ"ל משרד החינוך
שר החינוך קיש, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד החינוך, תא"ל אסף צלאל, שמונה לתפקיד על ידי שר החינוך, יואב קיש הודיע היום (ו') כי הוא מתפטר מתפקידו. במכתב ששלח לעובדי משרד החינוך, הסביר כי הוא התפטר בעקבות המשבר החברתי והפוליטי במדינה. בתוך כך, השיר קיש החליט למנות את מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, מאיר שמעוני לתפקיד מלא מקום המנכ"ל.

"איש חינוך מוערך ומקצועי ובעל ניסיון של עשרות שנים"

"בחרתי במנהל מחוז ירושלים מר מאיר שמעוני, שהינו איש חינוך מוערך ומקצועי ובעל ניסיון של עשרות שנים במשרד החינוך, לתפקיד מ"מ מנכ"ל. שמעוני ייכנס לתפקיד באופן מיידי, תוך כדי חפיפה מסודרת עם המנכ"ל היוצא", הודיע קיש. 

צילום: דוברות משרד החינוך

בנוסף, הודה שר החינוך לצלאל על עבודתו במשרד בחצי השנה האחרונה. "אסף שימש כמנכ"ל משרד החינוך בחצי שנה האחרונה, ובינינו הכרות ארוכת שנים המושתתת על שותפות וחברות. אני מודה לאסף על ביצוע תפקידו באופן מקצועי ומסור, תוך שימת דגש על טובתם של תלמידי ישראל והערכות לפתיחת שנת הלימודים. אני מאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה".

הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה"

כאמור, צלאל נימק כי הסיבה להתפטרותו היא המשבר החברתי והפוליטי במדינה. "אני כותב בדמעות. כנציג ציבור ביקשתי לקחת אחריות על המצב שנוצר", פתח צלאל את מכתבו לעובדי משרד החינוך, "לא אוכל להמשיך לשרת את המערכת שאני כל כך אוהב ורציתי להביאה לחוף מבטחים אליו היא זקוקה. הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה".